Защо по-старите коли у нас поскъпват?

0
910
Автомобили
Автомобили. Снимка от Pixabay

Все по-труден става вносът на автомобили втора ръка от Западна Европа и заради това търговците им са изправени пред големи проблеми. Те коментират, че войната в Украйна е оказала своето влияние върху бизнеса.

„Мислихме, че като отмине COVID пандемията всичко ще си дойде на мястото. Отмина пандемията, дойде война.“

Георги Грозданов продава употребявани коли. Той обясни пред „NOVA“, че преди, за да отиде един камион до Италия и да вземе автомобилите, е трябвало да се зареди с нафта за 1500-1600 лева. В момента трябва да се сложи гориво за 3000 лева.

„За Украйна специално има много бесарабски българи, които се изхранваха със същия бизнес. Идват, купуват колите от мен, карат ги в Украйна и ги продават. Сега обаче ги няма и се знае защо.“, обясни търговецът.

Вносът на подобен тип автомобили у нас е ограничен, тъй като производството се бави и това кара собствениците да задържат старите си превозни средства.

„Тези коли, които ги има там като втора употреба, на нас не са ни интересни, защото са скъпи. Ако не започнем да внасяме както преди, колите стават кът и в един момент имаме казуса, че малко по-лошите коли ще е поостанат. Въпреки че лоши и хубави – за всеки влак си има пътници.“, смята Грозданов.

В момента на пазара се забелязва феномен – остаряващите коли поскъпват.

„С 30-40% може би е по-скъпа. За мен една кола, колкото по-остаряла е, толкова трябва да става по-евтина. В момента това не важи.“

От бранша се надяват кризата да отмине бързо и нормалният внос на автомобили да бъде възстановен. В противен случай фалитите за автокъщите не изглеждат далеч.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments