„За да успеем всички заедно“ – кампанията, която ни обединява

0
186
Море
Море. Снимка: Ирина Мазганова, Архив

Аз пях за България, защото я обичах… аз прославях нейната божествено хубава природа… аз се вглъбявах в историята ѝ, защото бях пленен от величието на нейния минал живот… аз пях за нейните идеали, защото бяха свещени.
Иван Вазов

„За да успеем всички заедно“ – кампания, която ни обединява като народ и ни призовава да изберем родните дестинации за своята почивка. По този начин ще бъдем солидарни към всички онези, които са част от туристическия бранш и ще спомогнем за развитието на икономиката на държавата ни.

Пред очите ни пък ще се отвори нова възможност – да посетим любимите си места, с които ни свързват редица спомени. Или да открием непознатите кътчета, които да ни припомнят колко голям ресурс от богатства притежаваме.

Инициативата е на Асоциация „Рафаел – инфо, култура и туризъм“ – град Бургас. Повече за нея разказа Валентин Атанасов пред Искра.бг:

Всички се надяваме, че кризата и проблемите, които ни се струпват на този етап, могат да ни направи по-сплотени. Това ще бъде единственият позитив от ситуацията. Сега е моментът да преосмислим част от политиките в нашата страна. Отношението ни към самите себе си и към България. Случващото се може да пробуди не само икономиката, но и духовността ни. Да ни пробуди като хора. Точно по тази причина в нашата кампания залагаме на човечността.

По думи на Атанасов родните туристи имат само едни резерви, когато през тази година планират почивните си дни – кога ще се вдигнат забраните и ще се махнат ли ограниченията.

Търсенето на хората ще включва пространство, сигурност, добри условия за ваканция и най-вече ще се обърне по-голямо внимание на онези райони, които до този момент са останали настрана от вниманието към големите курорти.

Това обаче дава повод да се отворят нови възможности. Апелът на Атанасов и колегите му е да се преразгледа обстановката и да се вземе решение за частично отваряне на райони, които не са засегнати от заразата:

Един от тези райони е Странджа. За щастие там няма засегнати от коронавируса. Но има идеални условия да се практикува под една или друга форма туристическа дейност. Да се възстановят преходите. Една част от обектите да започнат работа и под някаква дори и минимална форма да се стартира  възстановяването на бранша. По този начин може да се провери и дали част от взетите сега решения са работещи. Слабо известните места могат да провокират интереса на туристите. Така един огромен брой граждани ще преоткрият огромните ни исторически, археологически и природни богатства.

Атанасов подчерта, че се надява чрез икономическата криза да се изгради доверие между представителите на туристическия бранш и посетителите. Също така да се отсеят мислещите за сезона, служителите и туристите, от онези, които се чудят как да докарат просто още една група посетители:

Кризата ще бъде тласък за едни. Други ще пренасочи в други направления…

Атанасов изтъкна, че нищо няма да ни коства да бъдем заедно. По този начин сме способни на повече. Както човешките същества се сдружават и работят креативно по една или друга тема, така могат да го направят и общинските, регионалните и националните сфери. Именно това е целта на Асоциацията – всички да действат в екип, за да се постигат по-добри резултати.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments