Южна Африка е привилегирована, но защо не просперира?

0
218
Йоханесбург
Снимка: Wikimedia Commons

Как Южна Африка може да се възползва от отношенията си с Китай, за да капитализира върху предразположеността на Пекин, породена от засилената солидарност от COVID-19? Как Южна Африка ще гарантира дългосрочни ползи на фона на бързия обрат в търсене на ориентирани към решения практики, продиктувани от новия коронавирус? 


Южна Африка е по-привилегирована, от която и да е друга африканска нация в отношенията си с Китай. Южна Африка също така се счита за стратегически партньор в прокарването в региона и континента на инициативата “Един пояс, един път”Как обаче развитието убегна на Южна Африка през последните две десетилетия? Южна Африка притежава три ключови предимства, които никоя друга африканска страна не притежава – стратегическа географска локация, развита инфраструктура и богати човешки и природни ресурси

Южна Африка трябва да разплете възлите, които я възпрепятстват да се възползва напълно от множеството ползи от отношенията си с Китай. Възлите, които възпират Южна Африка от отключването на пълния си потенциал са – разминаванията на краткосрочните политики и дългосрочното законодателство и имиджа й на несигурна и опасна страна. 

Всяка политика е заявяване на намерение, реализирано чрез процедури и протоколи. Вече повече от две и половина десетилетия Южна Африка бе давана за пример от партньори и опоненти заради прогресивните си политики. Но защо тези прогресивни политики не съумяват да помогнат на страната да разгърне потенциала си и да постигне просперитет?

Отговорът е прост. Политиките само насочват действия в посоката, в която се търсят желаните резултати. Голяма част от политиките могат лесно да се превърнат във всеки един момент в аморфни в зависимост от ръководството на страната. 

Подобен пример би била прогресивната политика за инвестиционните инициативи. Същевременно обаче в Южна Африка продължава да липсва закон за инвестиционните инициативи. Всъщност в законодателството на Южна Африка има само едно изречение за инвестиционните инициативи за разлика от много страни по света, където има държавни департаменти, които интерпретират законодателството и превръщат политиките в закон. Предимството на закона е, че има силата да задължава или забранява дадени действия. 

Политиките от друга страна само насочват действията към това, което се счита за оптимален резултат. Сигурността и безопасността в Южна Африка са обект на остра критика от край време. Лошата обществена репутация отблъсква инвеститорите и възпрепятства изграждането на нови източници на приходи. 

Туризмът е един от най-тежко засегнатите сектори на индустрия още отпреди зараждането на пандемията от COVID-19. Най-голямата ирония е, че макар силите за сигурност в страната да се издържат с милиарди долари, тя остава едно от най-несигурните места на континентаИндексът за “Лекота за развитие на бизнес” поставя Южна Африка на 82-ро място, след като през 2006 бе на 28-мо. Най-драстичният спад в ранкирането страната бе белязано в периода между 2015 и 2016, когато от 43-то място се свлече на 73-то. 

Това е сериозна пречка и води до разхищение на средства, инвестирани за привличането на туристи и инвеститори в Южна Африка особено след успеха на Световното първенство по футбол от 2010. 

За щастие въпреки множеството пречки, с които се сблъсква Южна Африка, страната има десетилетия преднина пред останалата част от континента. Накратко над 100 милиарда щатски долара, които бяха гласувани от Форума за китайско-африканска кооперация и от страните от БРИКС все още могат да бъдат усвоени и използвани за разгръщането на потенциала за растеж на Южна Африка. 

В случай че страната успешно адресира споменатите проблеми и унифицира дългосрочните икономически цели с краткосрочните си политики, бъдещето й изглежда крайно светло. В интерес на Южна Африка е да използва застоя, породен от пандемията от COVID-19, за да формулира дългосрочните си инвестиционни политики чрез добре обосновано законодателство. Законодателство за инвестиционните политики би създало условия на стабилност и би вдъхнало доверие на Китай и инвеститори от цял свят. 

В борбата с исторически несправедливости Южна Африка няма нужда да преоткрива колелото или да се опитва да адресира нередностите от миналото за сметка на технологичното и икономическо развитие на бъдещите поколения. 

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments