Япония пусна нов влак стрела, който може да се движи по време на земетресение

0
2831
Япония, влак-стрела.
Снимка: Пиксабей

Най-новият хит влак стрела в Япония не само работи по-бързо и безпроблемно, но е също в състояние да транспортира пътници безопасно в случай на земетресение,

информира “CNN”N700S – ‘S’ идващо от “Supreme” (в превод върховен), е влязъл в експлоатация на 1 юли и е предназначен да обслужва линията Токайдо Шинкансен, която свързва гарата в Токио и гарата Шин-Осака в Осака. Той може да се движи с до 360 километра в час – нов рекорд, поставен по време на пробен пуск през 2019 г., което го прави един от най-бързите влакове в света. Работната скорост обаче ще бъде ограничена до 285 километра в час.

Това е първият нов модел влак стрела, който е добавен към линията на Токайдо Шинкансен от Централната Японска железопътна компания (JR Central) след 13 години – старт, който първоначално е бил предназначен да съвпада с Олимпийските игри в Токио през 2020 г. – сега отложени за 2021 година. По случайност Япония открива линията Токайдо Шинкансен през 1964 г., свързваща Токио и Осака, точно навреме за Летните олимпийски игри в Токио, провели се същата година. Това е и първата в света високоскоростна железопътна линия.

Най-модерна технология

На външен вид N700S не изглежда твърде различно от по-старите моделите N700 или N700A, с изключение на елегантното си златно лого. Но погледнете по-отблизо и ще видите, че чисто новият влак има по-остър нос, пухкави “бузи” и елегантен дизайн на фаровете. От вътрешната страна, новопроектираните седалки позволяват на пътниците да се наклонят допълнително, предлагайки повече комфорт, особено за пътуващите на дълги разстояния. Всяка седалка има индивидуален контакт.

Вътрешното осветление е проектирано така, че да създава по-мека и спокойна атмосфера. На всяка спирка ще светват надземните багажници, за да напомнят на пътниците да вземат своите вещи.Към този модел са добавени и повече резервни пространства за съхранение на изключително голям багаж. Действителното возене също ще бъде много по-тихо и плавно, благодарение на нова система за активно окачване, която помага за усвояване на движенията на влака.

Освен акцент върху повишения комфорт, дизайнерите зад новия модел поставят голям акцент и върху безопасността. Влакът има модернизирана система за автоматично управление и спиране, която му позволява да спира по-бързо в случай на спешност. Снабден е и със система за самозадвижване на литиево-йонна батерия – първата по рода си в света. Тази система позволява влакът да се движи на кратко разстояние самостоятелно по време на прекъсване на електрозахранването и ще позволи да се придвижва до по-безопасно място с ниска скорост, ако се заседи в зона с висок риск – на мост или в тунел, например – по време на земетресение.

В кабините на новите вагони са инсталирани още камери – увеличение от две камери на до шест във всеки влак. Обновените компоненти ще заемат по-малко място под влаковия под в сравнение със стария модел, което прави възможно по-гъвкавата конфигурация от четири до 16 вагона. Това също намалява консумацията на енергия, като същевременно ускорява производствените мощности за време, което го прави по-привлекателен вариант за операторите в международен план.

“Като направихме механизмите под пода на N700S по-леки и по-компактни, ние създадохме нов стандарт”, заяви в интервю през 2019 г. пред японския телевизионен оператор NHK Масаюки Уено, заместник-ръководител на отдела за бизнес курсови влакове на JR Central.

“Този ​​нов стандарт ще помогне и за разширяването на нашия бизнес в чужбина”, увери още той.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments