Възложена е проверка на всички обществени поръчки през изминалите 4 години в Министерството на туризма

0
35
Възложена е проверка на всички обществени поръчки в Министерството на туризма
Снимка: Министерство на туризма

Служебният министър на туризма Стела Балтова съобщи, че са били възложени проверки на всички обществени поръчки между 4 май 2017 и 12 май 2021 г. На мониторинг са подложени и всички концесионни договори и ако се установят нарушения, те ще бъдат обсъдени. По думите й до края на този месец ще почнат и преговори с концесионерите за по-ниски цени на плажните принадлежности, което ще бъде обвързано с концесионните им такси, предава „БНР“.

До началото на юни, когато стартира летният сезон, трябва да стане предоговарянето на концесионните договори, които са с решение на Министерския съвет, добави още Балтова. Тя направи и прогноза за броя на туристите:

„Очаквам не повече от 100% ръст спрямо 2020 година и не повече от 50% спад спрямо 2019 г.“

Служебният министър разкри още, че повереното й министерство обсъжда и подготвя нови COVID мерки, които ще надградят вече съществуващите. По думите й целта на ведомството в този служебен кабинет е да възстанови жизнеспособността на туристическия сектор у нас в условията на извънредна епидемична обстановка и да изведе туризма като приоритет на служебното правителство. За целта като свои основни приоритети служебният министър Стела Балтова очертава две неща: първо, подобряването на политиките за регулиране на туристическия пазар и за администриране на туристическата дейност при запазване здравето на гостите и на работещите в сектора и второ, развитие на националната туристическа реклама, както и международното сътрудничество в туризма за насърчаване на туристите да изберат България за своя дестинация.

По време на среща с туристическия бизнес министерството обсъжда и неотложните мерки и действия за спокойно и устойчивото протичане на предстоящия сезон.

Оперативните цели за постигане на приоритетите са няколко. Министеството на туризма вече работи активно, за да представи България като сигурна, гостоприемна дестинация, използвайки всички комуникационни канали; да осигури адекватна, точна и релевантна информация, необходима за бизнеса и институциите; да създаде условия за спокойна и сигурна среда за функциониране на бизнеса и ще постави акцент върху активна съвместна работа с българските задгранични представителства.

В рамките на бюджета, с който разполага, Министерството на туризма ще извърши и надгради планираните дигитални маркетингови дейности, насочени към 18 целеви пазари, ще се фокусира върху маркетинг с нулев бюджет и дигитална кампания в социалните медии и google adds на пазари Германия, Великобритания, Полша и Румъния.

Особено важно за подпомагането на националния туризъм е популяризирането на мерките, свързани с туристите. България е част от туристическите дестинации с печат за безопасност и хигиена (Safety and Hygiene Travel Stamp), издаден от Световния съвет за пътувания и туризъм (WTTC). Печатът е гаранция за туристите, че България е сигурна дестинация в условията на COVID-19. За туристите е важно да имат достъп до ясните указания за функциониране на туристическите обекти в условията на опасност от заразяване с COVID-19 в България, съгласувани с Министерство на здравеопазването и Българска агенция по безопасност на храните. Ще се спазват правилата за прилагане на противоепидемични мерки в туристическите обекти през летен сезон 2021 г. Приоритетното ваксиниране на лица, заети в туристическия сектор, също е особено важно. Сред най-новите мерки, които значително ще облекчат летуващите, е заповедта от 18.05.21 г. на министъра на здравеопазването, с която се разрешава на децата до 5-годишна възраст да влизат на територията на България без PCR тест, както и обявената на 19.05.2021г. покана за представяне на оферти по обществена поръчка с краен бенефициент българските екскурзоводи, сключване на договорите до 15 юни и последващото авансово изплащане на 50% по договорите.

В своята работа министър Стела Балтова ще разчита на експертността и компетентността на екипа на Министерството на туризма, на креативността, силата и мъдростта на туристическия бизнес, на опита на общинските и областните администрации, както и на подкрепата на българските медии.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments