
Националната здравноосигурителна каса /НЗОК/ предоставя безплатна телефонна услуга за гражданите чрез „Зеления телефон“ – 0800 14 800. Телефонът може да се избира от стационарни и мобилни устройства, както от България, така и от чужбина, като разговорите са изцяло за сметка на НЗОК. Информационният център на НЗОК работи всеки работен ден от 09:00 до 17:30 ч., като експерти отговарят на около 1200 обаждания дневно.
Как да смените личния си лекар?
Смяната може да се извърши в два регламентирани периода – от 1 до 30 юни и от 1 до 31 декември.
Ако се преместите в друго населено място, можете да смените личния си лекар по всяко време с регистрационна форма за постоянен избор.
При временен престой в друг град /до 5 месеца/ е възможна временна смяна с друга регистрационна форма.
Как се издава нова здравноосигурителна книжка?
Първата книжка е безплатна и се издава от РЗОК /Регионална здравноосигурителна каса/ по избор на личния лекар.
При изгубена здравноосигурителна книжка се издава нова срещу такса от 7,44 лв.
Какъв е срокът на валидност на медицинските направления?
Направленията са валидни 30 календарни дни от датата на издаване.
Изключение правят направленията за мамография и ехография на млечни жлези, които са валидни 60 дни.
Как се проследяват протоколите за лекарства и медицински изделия?
От септември 2024 г. пациентите получават SMS или Viber съобщение за движението на своите протоколи.
Информация може да бъде проверена и чрез електронните услуги на НЗОК.
Може ли информация да се получи онлайн?
Да, НЗОК предлага и онлайн консултации в специалната рубрика „Online консултации“ на официалния сайт.
Отговорите се публикуват до 5 работни дни, а за подаване на сигнали и жалби с приложени документи може да се използва nzok@nhif.bg
С „Зеления телефон“ и онлайн платформите пациентите имат бърз достъп до важна информация, без да посещават физически офис на НЗОК. Услугата е безплатна и удобна, което я прави ценен ресурс за всеки, който има въпроси относно здравното си осигуряване.