Вълчев: Ако има допълнителен разход за тестване, да е за системата на образованието

0
128
Красимир Вълчев
Красимир Вълчев. Снимка: Фейсбук

Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев съобщи, че са водени разговори със здравния министър проф. Костадин Ангелов, че допълнителен разход за тестване трябва да бъде насочен към сферата на образованието. Целта била да се тестват учениците за наличието на коронавирусна инфекция. Министърът коментира пред „БНР“, че се надява дори няколко пъти да се проведат въпросните тестове и апелира родителите да се възползват от тази възможност. Въпросът е с това тестване не се ли създава предпоставка за ново затваряне на школата и преминаване към дистанционно обучение на учениците?

Вълчев подчерта още, че План Б е превключването на онлайн вариант на преподаване на материала. Но целта още от началото на учебната година била да има максимум присъствено обучение.

Той каза, че учениците от 1-ви до 4-ти клас сега имали дори по-малко пропуски в сравнение с преходните. Причината е, че няма екскурзии, които обикновено са отнемали около седмица. Няма и грипни ваканции, които са били по още 2-3 седмици.

За Вълчев ще бъде успех ако в класните стаи се задържат 80-90% от децата от началния етап на училищното образование. Според министъра след очакваната трета вълна на COVID-19 у нас ще има успокояване, а освен това щяло да има ефект и от ваксинациите, който ще се усети пролетта.

Вълчев каза още, че процентът на учителите, които желаят да се имунизират, ще се увеличи. Той е на мнение, че причината за малкия брой кандидати за ваксинация, е предпазливостта сред преподавателите. Това се поражда от мнението, че препаратите не са достатъчно тествани, което по думите на министъра не било вярно. За момента 24% от учителите са заявили желание за ваксиниране. 5-6 на сто пък вече са преболедували коронавирусната инфекция.

До момента 313 училища са взели решение да удължаване на учебната година за различни класове.

Що се отнася до външното оценяване за децата от 4-ти и 10-ти клас според Вълчев то ще може да се проведе присъствено. Той каза, че нямало система, в която да няма и вътрешно, и външно оценяване.

Тук възниква много важният въпрос дали децата ще бъдат изложени на риск при влошаване на епидемиологичната обстановка и дали той си заслужава, за да бъде проведено това външно оценяване.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments