В САЩ са станали близо 400 катастрофи с автоматизирани превозни средства

0
110
Тесла Модел 3. Снимка: Общомедия
Тесла Модел 3. Снимка: Общомедия

Производителите на автомобили съобщават за близо 400 катастрофи с превозни средства с частично автоматизирани системи за подпомагане на водача, включително 273 катастрофи, управлявани от водачи на коли на Tesla, според статистически данни, публикувани от регулаторните органи за безопасност в САЩ по-рано днес.

От Националната администрация за безопасност на движението по пътищата предупредиха да не се използват цифрите за сравняване на тези тенденции при различните автомобилните производители, като подчертаха, че статистиката не е изготвена според броя на автомобилите от всеки производител, които използват автоматизирани системи, нито според броя на изминатите от тези автомобили километри. Производителите на автомобили докладваха за катастрофите от юли миналата година до 15 май тази година по разпореждане на регулатора, който за първи път проучва тези катастрофи в широк мащаб.

Данните сочат, че произшествията с автомобили на Tesla са се случили, докато водачите са използвали командата Autopilot, тоест режим на пълно самоуправление на превозното средство, както и иновационната система за круиз-контрол или други системи за подпомагане на водача, които имат известен контрол върху скоростта и управлението. Компанията разполага с около 830 000 коли, които са оборудвани с тези модерни системи. Следващият от групата автомобилни производители, за който се съобщават чести катастрофи – общо 90 на брой, е Honda, като от ръководството на гиганта твърдят, че по пътищата на САЩ се движат около 6 милиона превозни средства с такива системи. След това се нарежда Subaru с общо 10 инцидента, а всички останали автомобилни производители съобщават за пет или по-малко такива случаи.

В заповед от юни 2021 г. Националната администрация за безопасност на движението по пътищата беше разпоредено на над 100 автомобилни производители и компании за автоматизирани превозни средства да докладват за всички сериозни катастрофи в рамките на един ден след като са научили за тях, както и да докладват за по-леките катастрофи до 15-ия ден на следващия месец. Въз основа на тези данни експертите оценяват как функционират системите, с които са оборудвани превозните средства, и дали са необходими нови разпоредби в бъдеще.

От администрацията също така обявиха, че неотдавна петима души са загинали при катастрофи с участието автомобили, оборудвани със системи за подпомагане на водача, а други шестима са получили тежки наранявания. Важно е да се отбележи още, че докладите до Националната администрация за безопасност на движението по пътищата се основават на непотвърдени твърдения на шофьорите за това дали автоматичните системи са били ефективни по време на катастрофата. Възможно е обаче тези произшествия да не отговарят на изискванията за докладване на регулаторните органи, което става ясно едва след събиране на повече данни.

Алиансът за автомобилни иновации, който представлява повечето производители на автомобили, обяви, че данните, събрани от Националната администрация за безопасност на движението по пътищата, не са достатъчни сами по себе си за цялостна оценка на безопасността на автоматизираните автомобилни системи. Заповедта на администрацията обхваща и компании, които създават напълно автоматизирани превозни средства, като 25 от тях съобщават за общо 130 катастрофи.

Компанията Waymo води тази негативна статистика с 62 катастрофи, следвана от Transdev Alternative Services с 34 и Cruise LLC с 23. При 108 от инцидентите с напълно автоматизирани превозни средства не са били регистрирани сериозни наранявания, а само едно от тях е било тежко. В повечето от катастрофите автомобилите са били ударени отзад.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments