В Петрич взимат спешни мерки за обезопасяване на рисков пътен участък

0
69
Опасен участък
Опасен участък. Снимка: Община Петрич

На работно събрание в град Петрич бяха разгледани инициативи за намаляване на риска от сериозни пътни инциденти в участъка между метан станцията и железничкия прелез в града. В срещата участваха представители на общинската администрация в Петрич, Агенцията за пътна инфраструктура (АПИ), Областното пътно управление на Благоевград и „Пътна полиция“.

По време на дискусията бе уточнено, че този участък не е част от общинската пътна мрежа, а се управлява от АПИ, като принадлежи към републиканския път Ново Делчево-Петрич.

Според информация от „Пътна полиция“, за периода от 1 януари миналата година до 31 октомври тази година на този участък са се случили 22 катастрофи с трима загинали и 17 сериозно ранени. Причините за тези инциденти са свързани с висока скорост и опасни маневри при изпреварвания. Община Петрич подчерта, че е наложително предприемането на бързи действия за намаляване на риска от пътни произшествия в областта.

В краткосрочен план общината планира въвеждането на различни мерки, като поставянето на релефна хоризонтална маркировка на четири рискови места, използването на двойна непрекъсната хоризонтална пътна маркировка в бяло и червено, с частично монтиране на раздели от нисък тип по средата на пътя, ограничаване на скоростта до 70 км/ч и поставяне на указателни табели за промените в организацията на движението.

Общината също се ангажира да подготви проект за предложените мерки, който ще бъде представен за съгласуване и одобрение пред Областното пътно управление в Благоевград.

В дългосрочен план общината планира изграждането на локални пътни платна, които да осигурят достъп до крайпътните обекти. За този проект ще бъде изготвена подробна документация, и ще се търси съгласуване с Агенцията за пътна инфраструктура. Тази инициатива е възможна благодарение на вече действащия Общ устройствен план на община Петрич, посочват от общинската администрация.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments