Успех по „Плана Бачийски“: Държавата ще инвестира 6 400 000 лева в обновяване на 11 корабно място в Пристанище „Бургас“

0
241

Пред очите на всички вече се изпълнява поредна важна част от „Плана Бачийски“, както е познат планът за икономическо развитие на Бургас, разработен от Константин Бачийски. Преди броени дни стана ясно, че Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ е предвидило 6.4 млн. лева за обществена поръчка, която е свързана с ремонт и обновяване на 11 кейово място. Това е точката, в която преди 1989 година на бургаското пристанище се обслужваха товари, свързани с дейността на тогавашната държавна транспортна компания СОМАТ, която тогава е била най-голямата в Европа разполагаща с 10 000 камиона.

Обществена поръчка
Обществена поръчка. Снимка: Константин Бачийски

Сега след обновяването на съоръжението то ще повиши капацитета си, ще се увеличи и допустимото натоварване на кейовата стена и ще може отново да се обработват „ро-ро“ товари /предназначени за превоз на транспортни средства/. Основно предимство на този сегмент е, че товарите са опаковани, не предизвикват замърсяване или запрашаване, а при транспортирането им към вътрешността на страната и Европа ще минават през съществуващия изход на Пристанище „Запад“, а от там директно в индустриалните зони или магистрали. По този начин икономическите ползи ще остават за Бургас без по никакъв начин да се натоварва трафикът в централните части на града.

За този развой на събитията от голямо значение бяха системните и последователни усилия на Бачийски и екипа му да привлече подкрепа за своя план.

„Противоположна беше идеята на сегашното ръководство на община Бургас, която искаше да развива в тази част на Пристанището градинки, кафета и зони за развлечения. Възпротивих се срещу този вариант на Генерален план, защото моята идея винаги е била да се развиват корабни места, както и да се изгражда нов дълбоководен терминал с нови 8 корабни места. Доказано е, че едно работещо корабно място носи за месец повече приходи в сравнение с наемите за година от всички ресторанти и кафенета, взети заедно“, коментира Бачийски.

Той определи обявяването от ДППИ на обществената поръчка за обновяване на 11 корабно място като доказателство, че идеите му са реални и имат икономическа логика за разлика от фантазиите на някои от останалите претенденти за кметския пост в Бургас.

11 корабно място
11 корабно място. Снимка: ПП „СЕК“

Като последващ ефект от ремонта на кейовото място и неговата експлоатация ще бъдат създадени нови работни места по транспортните и логистини вериги в Бургас, в региона и в цялата страна. Ето защо според Kонстантин Бачийски е абсрудно това, че сегашното ръководство на общината има намерение да обжалва варианта на Генералния плас с новите корабни места и продължава да държи на концепцията си ресторанти и кафенета вместо кораби с товари от цял свят.

„Ако заложим само на търговските обекти, дългосрочно ще загубим. Време е да признаем, че няма как ресторантите да заменят корабите и това да доведе до сериозен икономически растеж. В исторически план градът се е разраствал покрай развитието на пристанището, тъй като обслужването на корабите генерира допълнителни доходи и работни места заради съпътстващите дейности при обработката на товари“, отбеляза Бачийски.

„Бъдещето на Пристанище Бургас е свързано с обслужване на кораби и товари, а не с изграждането на лъскави офиси и заведения на мястото на съществуващите корабни места. Офиси могат да се строят навсякъде, но кораби могат да бъдат обслужвани само в пристанището. А и приходите за един ден от едно корабно място често са по-високи от генерираните приходи за месец от наеми на всички търговски обекти в Зоната за обществен достъп“, отчете Бачийски.

Константин Бачийски
Константин Бачийски. Снимка: ПП „СЕК“
Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments