Ученици от различни градове опознаха журналистическата професия

0
115
журналисти
Снимка: Pixabay

Ученици от различни градове на страната се запознаха отблизо с журналистическата професия, информира ръководителят на проект „Млади репортери за местна демокрация“ Илина Мутафчиева. Той е по инициатива на Дружеството за ООН в България и Фондация „За ново партньорство в журналистиката“. Средствата са от Исландия, Лихтенщайн и Норвегия по линия на финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство.

Ученици, преподаватели и журналисти от Варна, Велико Търново, Карнобат, Монтана и Пловдив са работили заедно в продължение на една година. През това време те са усъвършенствали подобряването на демократичната култура и гражданската осведоменост на местно и регионално ниво. Гимназистите са имали възможност да работят с журналисти от местни и регионални медии. Те са получили ценни съвети и знания за медийния свят. Илина Мутафчиева коментира пред „Радио София“:

Идеята е отпреди 2 години. Основната цел беше да провокираме взаимоотношенията между учители, ученици и местна медия. От друга страна, искахме да покажем на младежите, че могат и трябва да бъдат по-критични към медиите. Провокирахме ги да отразяват дейността на съответните общински съвети по теми на младите хора. Така видяха колко е трудно, когато имат отговорността те да пишат журналистически текстове.

Ръководителката споделя, че първоначалното намерение е било да участват млади хора от 3 града, но проектът бил харесан и са взели участие още 2. По думите й учениците са разбрали колко трябва да си внимателен, когато имаш влияние в социалните мрежи. Разговорите са били за принципите на журналистиката, за качествените и жълтите медии, за способността да се открива вярната информация и за авторските права.

По време на проекта е бил създаден и Наръчник за млади репортери. Той ще бъде разпространен сред около 100 учебни заведения в България. Чрез него учениците ще имат възможност да се ориентират по пътя на етичната журналистика.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments