Търговците на дребно предлагат големи промоции за Черния петък, но ще харчат ли купувачите?

0
21
Разпродажба
Разпродажба. Снимка: Pixabay

Търговците в световен мащаб се опасяват, че обявените отстъпки и промоции в магазините за Черния петък, няма да са достатъчни, за да привлекат купувачите. По този повод от „Асошиейтед прес“ отбелязват, че потребителите са подложени на натиск, тъй като спестяванията им намаляват, а дълговете по кредитните им карти нарастват. И въпреки че са получили известно облекчение от добрите новини, свързани с инфлацията, много стоки и услуги като месо и наеми все още са далеч по-високи, отколкото бяха само преди три години.

85-годишната Барбара Линдквист от Хоторн Уудс, Илинойс, сподели, че тя и съпругът ѝ планират да похарчат около 1000 долара за празнични подаръци за трите ѝ големи вече деца, 13-те им внуци и тримата правнуци. А сметката ще им излезе приблизително същата като миналата година.

Линдквист, която продължава да работи като учителка в предучилищна възраст в местна църква обаче, коментира, че ще се съсредоточи повече върху промоциите предвид все още високите цени на месото и други основни продукти. Тя също планира да купи повече подаръчни карти, които смята, че ще ѝ помогнат да се придържа към бюджета си.

„Опитвам се да вляза в предвидения бюджет“, каза Линдквист, която току-що беше взела чаршафи и кърпи с отстъпка от Kohl за свои приятели, които ще дойдат от Панама по време на празниците.

Много търговци на дребно също са предвидили тазгодишните условия и са поръчали по-малко стоки за този празничен сезон. Освен това са пуснали и празничните разпродажби по-рано през октомври в сравнение с миналата година, за да помогнат на купувачите да разпределят разходите си. Ранното пазаруване изглежда е тенденция, която стана по-изразена само по време на пандемията, когато задръстванията в мрежата за доставки през 2021 г. накараха хората да купуват по-рано от страх да не получат това, което искат.

Но търговците на дребно споделиха, че много купувачи ще се съсредоточат повече върху текущите промоции и вероятно ще изчакат до последния момент. Best Buy уточни, че предлага повече артикули на начална цена, докато Kohl’s опрости своите промоции, като промотира артикули под определена цена като например 25 долара, в своите магазини.

Target пък изтъкна, че купувачите чакат по-дълго, за да купят артикули. Например, вместо да купуват суичъри или деним през август или септември, те издържаха, докато времето не застудя.

„Ясно е, че потребителите са забележително устойчиви“, обясни главният изпълнителен директор на Target Брайън Корнел пред анализатори миналата седмица.

„И все пак в нашето изследване неща като несигурност, предпазливост и управление на бюджет са най-важните.“

Националната федерация за търговия на дребно, най-голямата група за търговия на дребно в САЩ, очаква купувачите да харчат повече тази година, отколкото миналата. Според данните обаче темпото им ще се забави предвид цялата икономическа несигурност. Групата прогнозира, че ваканционните продажби в САЩ ще се повишат с 3% до 4% от ноември до декември, в сравнение с ръст от 5,4% преди година. Темпото е в съответствие със средното годишно увеличение на празниците от 3,6% от 2010 г. до предпандемичната 2019 година. Американците увеличиха разходите по време на пандемията, с повече пари в джобовете си от федерални чекове за помощ и заради това, че нямаше къде да пътуват по време на блокировките. За празничния сезон на 2021 г. продажбите за двумесечния период се повишиха с 12,7%.

Онлайн отстъпките трябва да са по-добри от преди година, особено за играчки, електроника и дрехи, според Adobe Analytics, която проследява онлайн харчовете на потребителите. Компанията прогнозира, че играчките ще бъдат намалени средно с 35%, в сравнение с 22% преди година, докато електрониката трябва да види 30% намаления, в сравнение с миналогодишните 27%. При дрехите купувачите ще видят средна отстъпка от 25% в сравнение с 19% миналата година, подчертава Adobe.

Анализаторите смятат петдневния Черен петък уикенд – който включва понеделника след празника, известен като Cyber Monday – ключов барометър за желанието на купувачите да харчат. И Черният петък се очаква отново да бъде най-натовареният ден за пазаруване в годината, според Sensormatic Solutions, фирма, която следи трафика на магазините. Средно 10-те най-натоварени дни за пазаруване в САЩ се очаква отново да представляват приблизително 40% от целия празничен трафик на дребно, каза Sensormatic.

Маршал Коен, главен съветник по търговията на дребно в Circana, фирма за пазарни проучвания, заяви своето мнение, че купувачите просто ще се придържат към списък и няма да купуват импулсивно. Той също така вярва, че ще отделят време за закупуване през целия сезон. Освен това Коен изтъкна:

„Няма чувство за спешност. Потребителите казват: „Ще пазарувам, когато ми е удобно.“

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments