Свръхзвуковият реактивен комплекс “Boom” излита през 2021 г.

0
285
Свръхзвуков Боинг.
Снимката е илюстративна. Източник: Пиксабей

Над 50 години след като Concorde за първи път се изкачи в небето, чисто нов свръхзвуков самолет се подготвя за излитане, пише “CNN”Стартиралият от Денвър Boom Supersonic обяви, че на 7 октомври ще представи XB-1, прототип в мащаб 1:3 на предстоящия си свръхзвуков търговски самолет Overture, като тестовите полети започват през 2021 годинаТози ход ще помогне да бъде проправен път към първите търговски свръхзвукови полети, тъй като легендарният пътнически самолет с делта крило направи последния си полет през 2003 г.

….
“XB-1 е първата стъпка за връщане на свръхзвуковото пътуване в света”, заяви Блейк Скол, основател и изпълнителен директор на Boom Supersonic, в изявление за уебсайта на компанията и добави: “Полетите с двойно по-голяма скорост дават яснота, че можем да пътуваме два пъти по-далеч, внасяйки повече хора, места и култури в живота си.”

Според Boom, целта на XB-1 е да демонстрира и да докаже “ключовите технологии” за Overture, като усъвършенствана конструкция от композитни въглеродни влакна и компютърно оптимизирана високоефективна аеродинамика.

Компанията също така е пуснала в хангара изображения на експерименталния самолет, описан като “най-бързият частен самолет в историята”, включително е презентирано и завършването на инсталацията на крилото му.

“Нашият опит в пандемията заради COVID-19 подчертава за всички нас основната човешка потребност от лична връзка”, казва Скол.

“По-бързото пътуване ни дава възможност да опознаем хората, културите и местата по света. С XB-1 демонстрираме, че сме готови да върнем свръхзвуковия полет”, подчертава още той.

Резултатите от тестовата програма XB-1, която твърди, че е 100% въглеродно неутрална, ще позволи на компанията да прецизира дизайна на свръхзвуковия самолет Overture.

“Търсенето нарасна”

“Ние гарантираме, че свръхзвуковото бъдеще е безопасно и екологично, а също така икономически устойчиво”, добави той.

“Научихме, че търсенето на свръхзвуковите превози е нараснало дори по-бързо, отколкото очаквахме.”

Преди пандемията от коронавируса Boom беше събрал поне 6 милиарда долара предварителни поръчки за самолета, който е с ценови маркер от 200 милиона долара, като купувачите включват Virgin Group и Japan Airlines, които инвестираха 10 милиона долара в компанията през 2017 година.

Ако всичко върви по план, Overture, който е предназначен да побере между 55 и 75 души, ще започне пътническите полети през 2030 г. Той ще се съсредоточи върху над 500 главно трансокеански маршрута, които ще се възползват от скоростите Mach-2.2 на самолета – като полета от Ню Йорк до Лондон например – пътуване, което ще отнеме само три часа и 15 минути.

Самолетът е проектиран с най-новите технологии за намаляване на шума и ще лети само със свръхзвукова скорост, докато прелита над океаните, за да гарантира, че населените места не са засегнати от звукови бури. Boom не е единствената компания, която се опитва да върне свръхзвуковите полети. В момента Aerion Corporation разработва пътнически свръхзвуков самолет AS2, който може да побере до 12 пътници, а самият той се прави в централата на компанията в Рено, Невада.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments