Свободна средна седалка? Зависи за къде летите

0
194
Самолет
Самолет. Снимка: Wikimedia commons

В случай че пътувате към Тайланд, няма да може да получите храна или вода по време на полета и ще трябва да носите защитна маска. За да летите към Малайзия и Индонезия, самолетът трябва да е наполовина празен. В САЩ и Европа от друга страна авиокомпаниите не са задължени да осигурят свободна средна седалка. 

Мерките за ограничаване на заразата от коронавирус промениха начина, по който пътуваме. За това си дава сметка 26-годишната Фън Шуйли от Пекин, след като закупува билет за препълнен национален полет.

“Трябваше да носим маска през цялото време като по уредбата постоянно течаха инструкции и молби за придържане към противоепидемичните мерки, което бе малко стресиращо”, споделя Фън. “Също на няколко пъти ни замерваха температурата, а на излизане имаше засилени мерки за сигурност”

Пътуващи, авиолинии и летища се борят да се адаптират към новите мерки за безопасност, като се очертава те да бъдат различни за почти всяка дестинация.

“За пълното възстановяване на полетите неизбежно ще е нужно още време, за да се превъзмогне страха от пътуване”, коментира Субас Менон, директор на Асоциацията на “Asia Pacific Airlines”. “Пътуващите далеч няма да се сблъскат с безпроблемното пътуване от близкото бъдеще поради множеството мерки за ограничаване на заразата, които се прилагат”.

Малко повече от година след асинхронните международни мерки за земяването на “Boeing 737 MAX” авиоиндустрията отново се изправя пред фрагментирани регулации.

Последната подобна вълна от промени в протоколите за летене бе след атаката от 11 септември, която доведе до значително затягане на мерките за сигурност. 

“Хората в световен мащаб осъзнаха и приеха нуждата от мерките за сигурност след нападението в Америка. Иска ни се да възприемат по същия начин и случващото се в момента”, коментира вицепрезидентът на Поверителната инициатива за полетите на “Boeing” Майк Дилейни.

Предлагане на борда услуги също са обект на промени. Менютата в бизнес класите, за които дълги години авиокомпаниите наемаха световно известни готвачи, са сведени до предварително сготвени ястия, включително и за полетите на “Emirates”, “Air Canada” и “British Airways”.

Автоматизацията също се увеличава и авиолинии като “Qantas Airways Ltd” призовават пътуващите да се чекират онлайн, за да се избегне излишния контакт с обслужващия персонал на компанията и с останалите пасажери. 

“Повече от всякога индустрията ще се стреми към развиването на изцяло мобилно потребителско преживяване”, коментира Сумеш Пател от технологичната компания “SITA”, която се надява да капитализира върху нова тенденция.

 Свободна средна седалка?

Един от най-оспорваните дебати сред въздушните превозвачи бе дали средните седалки да останат празни.

Това обаче би съкратило капацитета на полетите с близо една трета, което не е достатъчно за повечето компании да генерират печалба, без да увеличат цените на билетите. 

Двадесетгодишният Афиф Закуан наскоро пътува с национален полет на “Malaysia Airlines”, който бе изключение от правилото самолетите да летят наполовина празни.  Той споделя, че се е чувствал комфортно в препълнения самолет, но към момента не би посмял да лети в чужбина. 

“С все повечето хора, които пътуват, увереността им и силата на слуховете ще предопределят възстановяването на индустрията”, коментира Майур Пател от изчислителната агенция “OAG Aviation”.

Официален представител на Бюрото за цивилен въздушен транспорт на Япония коментира, че диспутът за свободна средна седалка би довел до несправедливи предимства за дадени компании, в случай че не бъде приложен солидарно, което го прави и “противоречив”.

“От изключителна важност е страните, от които излизат полетите, да координират действията си с крайните дестинации”, коментира длъжностно лице, което няма официално разрешение да коментира ситуацията публично. 

Въпреки призива за единни стандарти някои страни продължават да прилагат собствени разпоредби за местните превозвачи, докато други ги прилагат и за чуждестранните компании. 

Американските авиолинии са сред задължаващите пасажерите и екипажа да носят защитни маски и да се подлагат на измерване на телесната температура. 

В Европа правителствата в голяма степен призовават за свободна средна седалка, но издадоха и редица други мерки, за да се гарантира безопасността на пасажерите. 

“Не трябва да забравяме, че самолетите не са най-удачното място за спазване на социална дистанция, така че трябва да се предприемат допълнителни мерки за ограничаване на здравните рискове, като предпазните маски са добър пример за това”, коментира за “Reuters”  изпълнителният директор на “Finnair Plc” Топи Манър. 

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments