Ставрев: Начинът да се преборим с пътните нарушители е чрез работещи камери и налагане на санкции

0
60
Симеон Ставрев
Симеон Ставрев. Снимка: Facebook

Докато Столична община и МВР си прехвърлят топката, единственият начин да се преборим с пътните нарушители е чрез работещи камери и своевременно налагане на санкции. Това смята общинският съветник от „Демократична България“ /ДБ/ Симеон Ставрев в ефира на „Bulgaria On Air“. По думите му сега в столицата има 600 камери, закупени от дирекция към кмета Йорданка Фандъкова, които обаче не могат да засичат нарушения като шофиране с превишена скорост и преминаване на червен светофар.

Във връзка с предстоящото извънредно изслушване на вътрешния министър Иван Демерджиев в Столичния общински съвет /СОС/, Ставрев напомни, че преди 2 седмици е посъветвал управляващите от ГЕРБ да се провери колко от подадените общински сигнали за пътни нарушения са санкционирани от МВР.

„Тогава от ГЕРБ ми се изсмяха и казаха, че няма да искаме никаква отговорност от МВР. Сега се опасявам, че Столична община отново ще каже “МВР са виновни” и няма да се предложи никакво решение за войната по пътищата“, заяви общинският съветник.

Според него Фандъкова и подчинените ѝ дължат отговор защо вече закупените камери не работят, както и защо не се използва ресурсът на близо 140 представители на Общинска полиция.

„Това са полицаи, облечени във всички права и задължения на правоохранителните органи. Къде са тези хора и какво правят? Защо не са пред детските градини и училищата през деня?“, попита Ставрев и добави, че и Столична община, и МВР следва да инвестират в закупуването на работещи камери и да започнат да санкционират адекватно, така че нарушенията да намалеят и инвестицията да се възвърне.

Общинският съветник опроверга твърдението на Фандъкова и Георги Георгиев, че МВР има достъп до видеоконтролния център за трафика, където според Ставрев оперират само служители на Столична община. Той допълни, че когато работещите в центъра засекат на камери нерегламентирано шофиране в бус лента, изпратените сигнали до МВР остават без санкция.

„Единственият начин да се преборим с нарушителите е чрез санкции. Ние като общество отдавна трябва да сме приели, че не искаме да се избиваме по пътищата, а да караме по правилата“, подчерта Ставрев и допълни, че повечето участници в движението не трябва да търпят негативите от по-малката група нарушители.

Общинарят уточни още, че София е европейската столица с най-много коли на 1000 жители от населението, а инфраструктурата на града не е първоначално замисляна, за да поеме такъв трафик. Ставрев напомни и за Плана за пътна безопасност, предложен от ДБ след смъртта на Милен Цветков преди 3 години. Той включва преглед и преправяне на най-опасните столични кръстовища, анализ на градския транспорт и нуждите на потребителите му, както и оптимизиране на инфраструктурата, така че да се намали трафикът.

Допълнителните решения, споменати от Ставрев, включват обезопасяването на спирки на градския транспорт с по-високи бордюри, повдигане и осветление на пешеходни пътеки за ограничаване на скоростта и по-добра видимост.

„На извънредното заседание утре ще поискам конкретни ангажименти и срокове, защото иначе отново нищо няма да се предприеме“, разкри Ставрев.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments