Ставрев: На изпроводяк ГЕРБ иска да похарчи 670 млн. лева за автобуси, тролеи и трамваи в София

0
40
Симеон Ставрев
Симеон Ставрев. Снимка: Facebook

Броени дни преди местния вот назначените от ГЕРБ ръководства на общинските транспортни оператори обмислят да похарчат 670 милиона лева за нов подвижен състав на градския транспорт в столицата, обяви във Facebook общинският съветник от „Демократична България“ /ДБ/ Симеон Ставрев, който критикува решението и няма да го подкрепи в едно от последните заседания на Столичния общински съвет /СОС/.

„Не може да се харчат 670 млн. лв. в последното заседание в мандата, на който и да е СОС, преди избирателите да гласуват своето доверие за следващия мандат. Необходим е пълен одит на транспортните дружества на София, преди да им се дава право да разходват стотици милиони левове“, пише той.

Според представителя на „Да, България“ столичният градски транспорт има нужда от обновяване, но първо трябва да се направи единен транспортен модел на София, за да се знае колко и какви автобуси, тролеи, трамваи и електробуси ще са необходими не само сега, но и след 10 години.

„Това е софтуер за симулация на целия трафик в града. Не може повече да се мисли и прави политика на парче, защото иначе излиза скъпо на софиянци“, пише още общинският съветник, добавяйки, че за предвиждания разход от 670 млн. лв. все още няма осигурено финансиране, като най-оптималният вариант би бил то да е съвкупност от собствени средства и съфинансиране от Европейския съюз.

Докато при тролеите и трамваите има сравнително хомогенен състав като марки и модели, то автобусите са от много различни производители, което оскъпява поддръжката им, уточнява още той.

„Средносрочната прогноза тролеите да излизат от употреба и да ги заместят електробуси прави важността на автотранспорта още по-голяма. ГЕРБ са предвидили да бъдат закупени цели 210 нови автобуса и електробуса от 5 различни вида, което означава, че могат да бъдат и 5 различни модела от 5 различни производителя“, обобщава още той.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments