Старт на национална кампания: Подписан меморандум за укрепване на медийната грамотност

0
61
Документи
Документи. Снимка: Freepik.com

В знаково събитие за българската медийна среда Министерството на културата заедно с ключови медийни и обществени институции подписа Меморандум за партньорство при провеждането на национална кампания за медийна грамотност. Сред подписалите официалния документ са фигури и организации, като министърът на културата Кръстю Кръстев, председателят на Съвета за електронни медии Соня Момчилова, ръководители на Българската национална телевизия и Българското национално радио, както и представители на Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори и Сдружение „Коалиция за медийна грамотност“.

Меморандумът представлява стратегическа рамка за изграждане на всеобхватна кампания, насочена към укрепване на медийната грамотност сред българските граждани. Инициативата подчертава значението на информираността, критичното мислене и отговорното участие в медийната среда, като поставя във фокус способността на гражданите да различават истинско от фалшиво съдържание, да се ориентират в медийната регулация и саморегулация, и да създават отговорно медийно съдържание.

Ключов акцент в подписания меморандум е ангажиментът към съвместна работа и партньорство между държавни органи, регулаторни тела, медийни оператори и обществени организации. Министър Кръстев изрази благодарност към всички участници за „ползотворното партньорство“ и подчерта амбицията на кампанията да превърне намеренията в „реални действия“. Заместник-министър Виктор Стоянов подчерта отвореността на министерството за обсъждане и внедряване на нови идеи, с цел усъвършенстване на кампанията.

В рамките на кампанията се предвижда създаването на информационни аудио и аудиовизуални материали, които по разбираем начин ще представят основните аспекти на медийната грамотност. Освен това, участниците в меморандума ще допринесат за разпространението на тези материали и ще осигурят нужната платформа за експерти и специалисти да споделят своя опит и знания.

Подписването на Меморандума и планираните дейности поставят основите на една по-мащабна и синхронизирана инициатива, която има потенциала да трансформира медийната култура в България. Крайният срок за изпълнение на заложените задачи и оценка на постигнатите резултати е 31 декември 2024 г., което предоставя времева рамка за реализация на поставените цели и амбиции.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments