Шушков: Предложени са 3 млрд. лева за ремонт и изграждане на пътища

0
53
Лот 30
Лот 30. Снимка: Пресцентър на Агенция "Пътна инфраструктура"

„Близо 8 000 километра от републиканската пътна мрежа са в аварийно или предаварийно състояние. Трябва да продължим започнатите инфраструктурни обекти – доизграждането на автомагистрала „Хемус“, пътя Видин – Ботевград и да започнем нови обекти, които не търпят отлагане. Надявам се да бъдем финансирани от бюджета. Ние сме и министерството на българските общини, които без наша помощ не биха се справили с бюджета.“

Това каза заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Шушков в интервю по повод предложените в проектобюджета за тази година около 3 млрд. лева за ремонт и изграждане на пътища, съобщиха от МРРБ.

„В постоянен диалог сме с Министерство на финансите, изказахме съображенията си. В обсъждането на бюджета в Народното събрание могат да се дадат и нови предложения, но се надяваме предложението на Министерство на финансите в частта за пътно строителство да бъде подкрепено от народните представители“, допълни той. Разширяването на магистрала „Тракия“ от София до разклона за магистрала „Марица“ е наложително, но първо трябва да се направят предпроектни проучвания и проектиране. Няма да спрем да търсим средства и от европейските фондове, каза още заместник-министърът.

Николай Шушков изрази очакване европейското финансиране за строителството на магистрала „Европа“ да не бъде загубено заради натрупано закъснение. И напомни, че преди около 10 дни премиерът Гълъб Донев откри новоизградени 6,5 км от участъка между ГКПП „Калотина“ и Драгоман.

„Според поетия от строителя ангажимент цялата отсечка трябва да бъде завършена до края на месец май – т.е. да бъде готов целият участък. Трасето между Драгоман и Сливница е изградено. Предстои да започне строителството и на последния участък от Сливница до Софийския околовръстен път, за който бяха забавени устройствените процедури и отчуждаването. В тези няколко месеца направихме всичко възможно да приключим процедурата и се надяваме да стартираме. Ще се постараем до края на годината да усвоим максимално средства от Оперативна програма „Транспортна свързаност““, каза той.

Регионалният заместник-министър изрази очакване скоро да започне строителството на пътен възел на магистрала „Струма“ при Кресна, в посока София, където транспортната ситуация в момента е конфликтна. И обясни, че след получено разрешение от Басейнова дирекция Благоевград всички процедури са завършени за него, както и за предстоящия за изграждане мост в лот 3.1 на магистралата в посока София – Кулата. Сега съществуващото съоръжение на път Е79 е в предаварийно състояние и е опасно за преминаващия там трафик.

„От декември сме разплатили над 1,2 млрд. лева стари задължения към пътните фирми“, каза още Николай Шушков. И напомни, че спорът е за разплащане на направените в годините основни ремонти на пътища без строителни книжа, разрешения за строеж и надзор, както и за получените аванси за изграждането на магистрала „Хемус“, без все още да са изпълнени предвидените строително-монтажни работи. Той припомни, че за да продължи разплащането, в предишното Народно събрание министър Шишков е апелирал да се разгледа частта за търпимостта в Закона за устройство на територията.

„Нашето желание е изградени извън нормите обекти, но по правилата за строителство, да бъдат обявени за търпими. Ако спазим сега действащия закон, вече изградени пътища трябва да ги разрушим и отново да ги изградим. Мисля, че обществото не може да си го позволи. Разчитам на разум от народните представители този въпрос да бъде разгледан детайлно“, каза регионалният заместник-министър. И уточни, че получаването на статут на търпимост се отнася само за инфраструктурни обекти.

Заместник-министър Шушков обясни, че при ремонта на мостовото съоръжение на км 20 на АМ „Тракия“ в посока Пловдив изпреварващата лента ще остане отворена за движение.

„Във времето много съоръжения не са обследвани обстойно и необходимите ремонти не са направени навреме“, категоричен е Шушков.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments