Състезателите на Тур дьо Франс организират протест на фона на дебат за пътната безопасност

0
32
Етап колоездене. Снимки: Лъвско сърце. Фейсбук.
Етап колоездене. Снимки: Лъвско сърце. Фейсбук.

Състезателите на Тур дьо Франс организираха протест в началото на етапа на вторник, за да се оплачат от приетите опасни състезателни условия, след като поредица от катастрофи възобнови въпроса за пътната безопасност, съобщава “Асошиейтед прес”.

След като напусна град Редон в региона на Западна Бретан, за да стартира Етап 4, пелотонът се возеше с умерено темпо и всички колоездачи слязоха на велосипеди след около един километър. Изчакаха мълчаливо около минута, преди отново да тръгнат по пътя.

След пълния с катастрофи етап 3, няколко състезатели разкритикуваха организаторите на състезанието, че са подготвили това, което смятат за опасен финал за етап от турнето, особено в ранните дни на надпреварата, когато нервностите са на най-високо ниво.

Бившият световен шампион Филип Гилбърт заяви във видео, че представителите на състезателите са поискали таймингите на етап 3 да приключат пет километра преди уреченото. Целта на повечето състезатели беше да избегнат рисков финален спринт по тесни и криволичещи пътища, водещи до финалната линия.

“Анализирахме маршрута и видяхме, че финалът е изключително опасен”, каза белгийския класически специалист Гилбърт.

Гилбърт каза, че организаторът на състезания ASO подкрепя предложението. Той каза:

“Но комисарите на UCI (управляващото тяло на колоезденето) не приеха искането, а то беше отхвърлено сутринта в началото на състезанието.”

Гилбърт каза, че натрупването на крива надолу на около три километра от финала е пряка последица. Мъжът потвърди:

“Хората, които са одобрили този маршрут, са направили голяма грешка.”

Тиери Гувену, който отговаря за маршрута на обиколката, разказа пред вестник L’Equipe за нарастващите предизвикателства, пред които е изправен, за да намери финални площадки без опасни пътни препятствия.

“Вече няма средно големи градове без малък остров, кръгово движение или стеснение”, каза той и допълни:

“Преди десет години на Тур дьо Франс имаше 1100 опасни точки. Тази година има 2300. Ако нивото на търсене стане твърде голямо, няма да има повече довършителни работи. Ето къде сме.”

Гилбърт не хвърли цялата вина върху маршрута на UCI, въпреки че каза, че отборите, които са го скаутирали преди състезанието, трябва да уведомят организаторите за неговите опасности.

Един от съотборниците на Гилбърт в отбора на Lotto-Soudal, колоездачният спринтьор Салеб Евън, падна близо до финалната линия, докато оспорва спринта с други и беше принуден да се откаже със счупена ключица.

Двама от най-добрите претенденти за жълтата фланелка – вицешампионът на миналата година Примож Роглич и шампионът от 2018 г. Герент Томас – бяха въвлечени в катастрофи в понеделник, губейки позиции от основните си съперници. Но те паднаха по прави пътища без големи затруднения и не обвиниха организаторите.

Откриващата сцена в събота беше помрачена от два  големи сблъсъка, единият причинен от зрител, държащ картонена табела по пътя на пелотона.

Призовавайки за промени в спорта, без да предлага решения, ветеранният спортен директор на Groupama-FDJ Марк Мадио призова всички заинтересовани страни да поемат своите отговорности “защото, ако не го направим, ще имаме смъртни случаи и не искам да се обаждам на семейството на ездача, който ще бъде в болница завинаги. Това не е достойно за нашия спорт”.

Последният колоездач, който загина по време на турнето, беше Фабио Касартели, италианец от тогавашния отбор на Motorola на Ланс Армстронг, който катастрофира при спускането на прохода Portet d’Aspet през 1995 г. Много сериозни катастрофи продължават да помрачават състезанието оттогава.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments