Регионалният министър: Има договор за озеленяване на АМ „Хемус“, а магистрала няма

0
107
АМ
АМ "Хемус". Снимка: wikimedia commons

„Автомагистрали“ са сключили договор за доставка на озеленяване на автомагистрала „Хемус“, но няма такъв за строително-монтажни дейности на магистрала, заяви вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов. По думите му има само договори за доставка на строителни материали – чакъл, бетон, желязо. Според него засега не може да се даде краен срок за завършването на аутобана. Той коментира пред „bTV“:

„Сключени са договори за 10 участъка за оставащите 240 км от АМ „Хемус“, които не са изградени. Един единствен от тях е сключен по ЗОП, той си върви добре и ще бъде завършен в срок. За останалите 9 е приложен „инхаус“ механизма.“

Регионалният министър подчерта, че държавното дружество „Автомагистрали“ няма нито необходимата техника, нито нужните служители, за да завърши процедурите. По думите му във въпросните 10 участъка са възложени процедури за 4 милиарда лева, като от тези пари са преведени ефективно 1,3 милиарда лева. Караджов посочи:

Преведени са на фирмите, с които „Автомагистрали“ е сключила договори по „инхаус“. Аз не мога да твърдя коя фирма е куха и коя – не, има си разследващ орган. Никой министър на регионалното развитие няма разследващи правомощия. Във всичките 9 участъка – с „инхаус“, започва строителството без да има нито един проект. Народното събрание трябва да узакони строителството на тези участъци.

Гроздан Караджов потвърди, че следващите поръчки ще минават по ЗОП, при което ще се намали и практиката строителят сам да проектира изпълнението. По думите му досега нямало нито един готов проект за голям инфраструктурен проект. Той каза:

На идейна фаза започва реалното проектиране на скоростния път Русе-Велико Търново. Отсечката Бяла-Русе, където стават най-много катастрофи с жертви – трябва да свалим обаче трафика между Търново и Габрово, което едва ли е мечта на габровци. Затова пътят от Русе ще се пресече с АМ „Хемус“, ще мине през Търново, а двулентовата отсечка – да стане четирилентова.“

Регионалният министър уточни, че проект за тунел под Шипка все още не е направен.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments