Разпространяват се фалшиви имейли от името на Unicredit Bulbank

0
1265
Писмо от Unicredit Bulbank

Разпространяват се фалшиви имейли от името на Unicredit Bulbank. За това сигнализира читател на Искра.бг, който ни разказа, че на електронната си поща е получил писмо от noreply@unicreditbulbanko.bg, в което пишело:

Здравей,

Забелязахме някои подозрителни транзакции във вашия акаунт и предприехме временни стъпки, за да спрем профила си, за да го защитим.

Поради нашите правила за защита на акаутни чрез SMS сигнали или ви каним да потвърдите вашата информация, за да ви информираме за всяко движение във вашия акаунт

Поздрави.

През лятото на 2019 г. властите съобщиха за нов опит за кражба на лични данни – хакери се опитвали да стигнат до електронното ни банкиране. Измамата включвала изпращане на фалшив имейл от името на банката, в който пише, че сигурността на клиентите е застрашена.

Някои от засегнатите през лятото потребители са подали сигнал в сдружението за „Правна сигурност на потребителите и личните им данни“. Оттам предупреждават, че банките и институциите изпращат имейли само с информативен характер и не призовават за спешни действия. Тогава екпертът на сдружението Ясен Крайчев обясни, че не трябва да се въвежда информация в подобни линкове, защото оттам нататък вече практически потребителят доброволно е дал своята парола и ако бъдат източени някакви средства, ще бъде процес на разследване и доказване кой точно е ги е източил.

За да не се стига до там експертите съветват да използваме т.нар. „двуфакторна нотификация“ – всеки път, когато превеждаме пари, да получаваме потвърдителен SMS, който да изисква от нас да въведем обратно код за сигурност.

Призовава се всеки, който се е подвел да въведе данните си, да промени незабавно потребителските си пароли за достъп от друг компютър и да се свърже с представител на банката.

Очакваме и вашите сигнали на iskra@iskra.bg

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments