Разходите за живот: Фондовите пазари падат на фона на загрижеността за нарастващите цени

0
12
Инфлация
Инфлация. Снимка: Pixabay

Фондовите пазари в Азия и САЩ паднаха заради опасенията, че нарастващите цени могат да доведат до забавяне на световната икономика, пише “BBC”. Акциите на Съединените щати отбелязаха най-големия си еднодневен спад от 2020 г. насам след лошите доклади за печалбите от някои от най-големите американски търговци на дребно.

Според Target неочаквано високите разходи за гориво и превоз са намалили печалбите, които пък са понижили наполовина в сравнение с преди година. Това последва подобна тъжна актуализация от конкурента Walmart по-рано.

Японският референтен индекс Nikkei беше с 1,8% по-нисък в азиатската следобедна търговия, докато хонконгският Hang Seng спадна с 2,3%. Това се случи, след като индексът S&P 500, който проследява акциите на широка част от най-големите американски компании, падна с повече от 4%, а Dow Jones Industrial Average падна с 3,5%. Технологичният Nasdaq пък е надолу с 4,7%. Падащата тенденция продължи седмиците на спад на финансовите пазари в САЩ. Томас Хейс, председател на Great Hill Capital в Ню Йорк, направи следния коментар:

„Това, за което хората се тревожат, след като видят Target, е, ще трябва ли да бъдат премахнати повече печалби (приблизителни оценки)?“

„Потребителските настроения са на многогодишно дъно и са обвързани с инфлацията. Така че хората търсят признаци за забавяне на инфлацията, а Target не им даде никакви днес.“

Актуализацията на Target доведе до спад на акциите му с 25% – най-големият спад за повече от три десетилетия. Информацията от Target и Walmart бяха внимателно наблюдавани за признаци на това как потребителските разходи се задържат в най-голямата икономика в света, тъй като инфлацията достига 40-годишни връхни стойности.

Официалните данни на правителството на САЩ наскоро показаха, че продажбите на дребно са се повишили със здрави 0,9% през април, но някои анализатори предупредиха, че цифрите може да са подценени признаци на забавяне – особено за семейства с по-ниски доходи – тъй като не са коригирани спрямо инфлацията.

По-рано тази година Amazon отчете изненадващ спад в онлайн продажбите си през първите 3 месеца на годината. 

Според Target продажбите в магазините, отворени за поне една година, са се увеличили с повече от 3% през трите месеца до май в сравнение с 2021 г. Но ръководителите казаха, че с покачването на цените купувачите харчат повече за основни нужди и намаляват дискреционните артикули, като например телевизионни абонаменти и облекло. Той предупреди инвеститорите, че разходите ще бъдат с 1 милиард долара по-високи от очакваните тази година, задвижвани от гориво и товари. Фирмата заяви, че не вижда изчистване на натиска във веригата за доставки поне до 2023 г.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments