Прогноза: 10% от индустриите няма да съществуват след 10 години

0
66
Индустрия
Снимка: Pixabay

10 процента от индустриите няма да съществуват след 10 години. Това прогнозира главният изпълнителен директор на ExO Works Емили Сидни-Смит за Bloomberg TV Bulgaria. Тя обясни, че ExO Works работи с едни от най-големите и най-бързо развиващи се компании в света – така наречените „експоненциални компании“ – „нарастващи изключително бързо“.

„Почти всяка индустрия ще бъде силно смутена и ако компаниите не се променят сега, те ще излязат от бизнеса… След 10 години всяка втора индустрия няма да може да се познае. Сегашните големи компании може да бъдат заменени от компании, които сега са експоненциални“.

Емили Сидни-Смит
Снимка: Скрийншот от видео на Bloomberg TV Bulgaria

По думите на експерта повечето фирми се опитват да създават иновации, но 72 процента се провалят. Според нея това се дължи на факта, че малко хора знаят наистина какво е добра иновация.

„Много компании създават екипи, но не знаят какво да правят. След това тези екипи започват да се чудят какви са проблемите. Вместо да се чудите 6 месеца какви са те, трябва да се заемете с тях веднага и да промените нещата“, посъветва Смит.

Дигитализация
Снимка: Pixabay

Дигитализацията е третата индустриална революция, в която навлизаме.

Ако хората не мислят за летящи автомобили, машинно учене и компютри, ще изостанат, смята Смит и отбеляза, че не е важно само да имаме визия, но и да сме наясно какво искаме да правим, за да подобрим света.

„Повечето компании са късогледи и гледат само непосредствените услуги и продукти. А трябва да мислят и какво се случва около тях, да следят новите технологии. Дигитализацията прави нещата по-лесни и по-евтини.“, подчерта Смит.

Офис
Снимката е илюстративна. Източник: Pixabay

Културата във фирмата е много важна за всичките й служители.

Важно е да се помага на хората, така че да се чувстват комфортно с промените, съветва Смит. Според нея трябва да се създават практични инициативи.

„Когато лидерите казват „иновирайте“, често служителите не знаят как. Именно заради това лидерът трябва да обясни процеса, да предложи човек, който да прокара тази идея, да вдъхнови работниците. Честно нямаме доверие в компанията и чувстваме – „това ти е работата, недей да правиш друго“. По този начин се хаби талантът на хората. Вместо това трябва да им се каже да предложат идеи“.

Всяка компания има таланти, активи и ресурси. Ръководството трябва да помисли как да ги използва.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments