Приблизително 2500 участници се включиха в кампанията „Призвание: БиоЛогичен!“

0
17
Информационна кампания
Информационна кампания "Призвание: БиоЛогичен!". Снимка: МЗХ

Приблизително 2500 участници са се включили в информационната кампания „Призвание: БиоЛогичен!“ на Министерството на земеделието и храните /МЗХ/. Тя е обхванала 56 населени места, от които половината са в селски райони.

В инициативата, която се проведе съвместно с Националната служба за съвети в земеделието и Областните дирекции по земеделие, като лектори, се включиха авторитетни преподаватели, съветници, биологични фермери и контролиращи лица, които да обяснят процесите, с цел придобиване на цялостна представа за биологичния сектор. Участие взеха земеделски стопани, служители на областни и общински служби по земеделие, представители на общинска администрация и на контролиращите фирми и други заинтересовани лица.

Целта на кампанията беше да се обяснят и популяризират ползите от биологичното производство, както и да се привлекат повече фермери за преминаване от конвенционално към биологично производство.

По време на събитията участниците бяха запознати с основните правила и задължения при биопроизводството, възможностите за подпомагане по Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони (2023 – 2027 г.) и с различни информационни източници, от които бъдещите стопани могат да почерпят детайлна информация за този вид производство.

Обсъдени бяха ползите за околната среда и биоразнообразието от прилагането на биологични методи в селското стопанство, както и полезността за здравето на човека. Обърнато беше внимание, че освен подпомагането по Стратегическия план, което е свързано с компенсаторните плащания за „Биологично растениевъдство“, „Биологично животновъдство“ и „Биологично пчеларство“, биопроизводителите в преход или вече сертифицираните са приоритетни и по отношение на интервенциите за малки и нови стопанства, инвестиции в модернизация и конкурентоспособност на стопанствата, преработка на селскостопански продукти,къси вериги на доставка, трансфер на знания и др.

От институцията припомнят че, че инициативата е част от мерите й за увеличаване на биоплощите, повишаване на консумацията на биологични храни и продукти, стимулиране на търсенето и гарантиране на доверието на потребителите в страната, които са свързани и с европейските цели. През септември бяха проведени и инициативите „Седмица на биохраните в българските магазини“ и „Дни на отворените врати в 6 биологични стопанства в цялата страна“.

Екипът на аграрното министерство планира да се проведат множество информационни събития, обучения и семинари за биосектора.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments