При настинка: Яжте храни с високо съдържание на витамин С, цинк и магнезий

0
219
Цитруси
Снимка: Pixabay

Пилешка супа с юфка е класическо средство за лечение на обикновена настинка. Това обаче не е единственият ви вариант, пише “Business Insider”. Съвсем други храни, добавки и течности могат да ви помогнат да намерите облекчение и да се вдигнете на краката си. Ето какво трябва да ядете и пиете, за да преодолеете настинката си:

Яжте храни с високо съдържание на витамин С, цинк, магнезий и калций

“При първите признаци на настинка се опитайте да вкарате в диетата си хранителни вещества, които да засилят имунната ви система”, съветва Фред Пескатор, лекар, специалист по естествена медицина. “Витамини и минерали като витамин С, цинк, магнезий и калций са ключови.”

Витамин С и цинк лекуват настинки от десетилетия. И двете хранителни вещества няма да ви попречат да се разболеете, но могат да облекчат симптомите ви.

Препоръчителното количество витамин С на ден за възрастен е 75 милиграма (mg) за жени и 90 mg за мъже.

Ето и храните, които съдържат големи количества витамин С:

  • Червени чушки: Една средна чушка с съдържа около 190% от дневните ви нужди от витамин С
  • Портокали: Един средно голям портокал съдържа около 130% от дневните ви нужди от витамин С
  • Ягоди: 8 средни ягоди покриват около 160% от дневните ви нужди от витамин С
  • Броколи: Една средна глава покрива около 220% от дневните ви нужди от витамин С
  • Киви: Два средни плода съдържат около 240% от дневните ви нужди от витамин С

По същия начин препоръчителното количество цинк на ден за възрастен е 8 mg за жени и 11 mg за мъже.

Храните с високо съдържание на цинк включват:

  • Варени стриди: Три унции (85 грама порция) съдържат около 493% от дневните ви нужди от цинк.
  • Печена телешка баница: Три унции (порция от 85 грама) съдържа около 35% от дневните ви нужди от цинк.
  • Печен боб: Половин чаша съдържа около 19% от дневните ви нужди от цинк
  • Печено кашу: Една унция (около 30 грама порция) съдържа 11% от дневните ви нужди от цинк

Въпреки че са необходими повече изследвания, някои от тях предполагат, че липсата на магнезий може да доведе до отслабена имунна система. Следователно, достатъчно количество от този микроелемент във вашата диета може да ви помогне да преборите с инфекцията.

Препоръчителното количество магнезий на ден за средния възрастен е между 310 mg за жени и 420 mg за мъже.

Храни, богати на магнезий, включват:

  • Сухи печени бадеми: Една унция (30 грама порция) съдържа около 20% от дневните ви нужди от магнезий
  • Варен спанак: Половин чаша съдържа около 20% от дневните ви нужди от магнезий
  • Варен черен боб: Половин чаша съдържа около 15% от дневните ви нужди от магнезий
  • Гладко фъстъчено масло: Две супени лъжици съдържат около 13% от дневните ви нужди от магнезий.
  • Авокадо: Една чаша съдържа около 12% от дневните ви нужди от магнезий.

Добавките също могат да помогнат

Когато сте болни, може да загубите апетита си, което затруднява снабдяването на важни вещества за тялото ви. В този случай добавките могат да бъдат мощен източник на витамини и минерали, казва Пескаторе.

“Нормалната здравословна диета трябва да включва достатъчно от тези витамини и минерали, но ако е необходимо, можете да си ги снабдите чрез добавки, за да гарантирате, че получавате нужното количество. Едно от изпитаните хранителни вещества за осигуряване на бързо възстановяване от обикновената настинка е витамин С.”

Малки проучвания предполагат, че екстрактите от бъз, женшен и чесън могат да намалят тежестта на симптомите на настинката и да намалят продължителността на болестта ви.

Пийте вода, бульони и чай без кофеин

В допълнение към правилното хранене, важно е и какви течности приемате. Настинката може да ви дехидратира, затова пийте много вода и избягвайте течности, които могат да ви дехидратират допълнително.

“Хидратацията е особено важна, за да помогнете на тялото си да се пребори с всякаква инфекция или вирус. Течности като бульони и чайове без кофеин са най-добрите ви възможности”, казва Пескаторе.

„Откажете се от сладките напитки и содата заради съдържанието си на захар. Известно е, че захарта потиска имунната система, което затруднява възстановяването му от самата настинка. Други напитки като кафе, алкохол и плодови сокове също могат да ви дехидратират., затова внимавайте и с тях.“

Превод: Диана Тодорова

Абониране
Известие от
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments