Предизвикателството на Илон Мъск: Бъдете пред конкуренцията

0
59
Електромобил
Снимка: Pixabay

Илон Мъск ще се сблъска с критично предизвикателство по време на Деня на инвеститора на „Tesla“ на 1 март: Убеждаване на инвеститорите, че въпреки че съперниците настигат, пионерът на електрическите превозни средства може да направи още един скок напред, за да увеличи преднината си, пише „Агенция Ройтерс“.

„Tesla Inc“ беше номер едно производител на електромобили в света през 2022 г., но китайският „BYD“ и други заводи бързо скъсяват дистанцията, според анализ на „Ройтерс“ на глобални и регионални данни за продажби на електромобили, предоставени от „EV-томове.com“.

Всъщност „BYD“ задмина „Tesla“ по продажби на „EV“ миналата година в Азиатско-тихоокеанския регион, докато „Volkswagen Group“ е лидер в „EV“ в Европа от 2020 г.

Докато „Tesla“ намали преднината на „Volkswagen“ /VW/ в Европа, американският автомобилен производител отстъпи позицията си в Азиатско-Тихоокеанския регион, както и на вътрешния си пазар, тъй като конкуренцията загрява.

Най-значимите предизвикателства пред „Tesla“ идват от утвърдени автомобилни производители и група китайски производители на електромобили. Няколко стартиращи компании за електромобили в САЩ, които се надяваха да се качат на „Tesla“, се борят, включително производителят на луксозни електромобили „Lucid“, чиито акции се сринаха с 16% в четвъртък след разочароващи продажби и финансови резултати.

През следващите две години съперници, включително „General Motors Co“, „Ford Motor Co“, „Mercedes-Benz“, „Hyundai Motor“ и VW, ще пуснат множество нови електрически превозни средства, от „Chevrolet“ на цена под 30 000 долара до луксозни седани и SUV автомобили над 100 000 долара.

В сряда „Mercedes“ използва Силиконовата долина като фон за обширна презентация за това как моделите им от близкото бъдеще ще потопят собствениците си в богати потоци от забавление и продуктивно съдържание, доставено чрез „хиперекрани“, които се простират през арматурното табло и правят правоъгълното екраните в „Tesla“ изглеждат странно. Ръководителите също подчертаха, че само „Mercedes“ има усъвършенствана, частично автоматизирана система за шофиране от ниво 3, одобрена за използване в Германия, с очакващо одобрение в Калифорния.

В Китай „Tesla“ трябваше да намали цените на своите най-продавани модели под нарастващ натиск от местни китайски производители, включително „BYD“, марката „Zeekr“ на „Geely Automobile“ и „Nio“. Китайските производители на електромобили могат да получат още един тласък, ако китайският производител на батерии „CATL“ изпълни плановете си да намали значително батериите, използвани в техните превозни средства.

Светият Граал

Мъск заяви, че ще използва събитието на 1 март, за да очертае своя „Главен план част 3“ за „Tesla“. През почти седемте години, откакто Мъск публикува своя „Главен план Part Deux“ през юли 2016 г., „Tesla“ изпревари утвърдени производители на автомобили и стартиращи компании за електромобили в повечето важни области на дизайна на електрически превозни средства, дигиталните функции и производството. Автомобилите на „Tesla“ предлагаха функции, като например възможността за навигиране до място за паркиране или издаване на груби звуци, които липсваха на други превозни средства. Новата по онова време вертикално интегрирана машина за производство на батерии и превозни средства на „Tesla“ помогна за постигането на по-високи маржове на печалба от повечето утвърдени производители на автомобили – дори когато по-големите конкуренти загубиха пари от своите електромобили.

Бързо напред до днес и автоматизираното шофиране „Full Self Driving Beta“ на „Tesla“ все още се класифицира от компанията и федералните регулатори като система за подпомагане на водача „Ниво 2“, която изисква шофьорът да бъде готов да поеме контрола по всяко време. Такива системи са често срещани в индустрията.

По-рано този месец „Tesla“ беше принудена от федералните регулатори да преразгледа своя FSD софтуер съгласно заповед за изтегляне.

„Tesla“ установи голяма преднина пред конкурентите си в производствените технологии – област, в която се бореше, когато Мъск представи последната част от своя „Главен план“. А сега конкурентите копират производствената технология на компанията, купувайки част от същото оборудване, което „Tesla“ използва. IDRA, италианската компания, която изгражда огромни преси за оформяне на големи монолитни отливки, които са градивните елементи на превозните средства на „Tesla“, каза, че сега получава поръчки от други автомобилни производители.

Мъск е казал на инвеститорите, че „Tesla“ може да запази лидерството си в разходите за производство на електромобили. Компанията е обещала на инвеститорите, че на 1 март „ще могат да видят нашата най-модерна производствена линия в Остин, Тексас. През януари пред анализатори Мъск обясни:

„Производствената технология ще бъде нашата най-важна дългосрочна сила.“

Запитан дали „Tesla“ може да спечели пари от превозно средство, което се продава в Съединените щати за 25 000 до 30 000 долара – Светия Граал на EV индустрията – Мъск беше свенлив. Той подчерта:

„Вероятно бих задал същия въпрос. Но ние ще се захванем с бъдещи съобщения.“

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments