Подкрепят ли бургазлии идеята за задължителния бакшиш в заведенията?

0
500
Заведение
Заведение. Снимка: Pixabay

Голяма част от бургазлии не подкрепят идеята да има задължителен бакшиш в заведенията. Те са категорични, че той трябва да се дава само по желание на клиента.

Тази сутрин председателят на Българската асоциация на заведенията Ричард Алибегов коментира за „бТВ“, че има два начина бакшишът да бъде регламентиран. Първият е да бъде включен в касовия бон, а вторият – да бъде урегулиран от НАП. Сега има вариант да оставим бакшиш, ако искаме, но по закон това е забранено, защото нарушава касовата наличност и търговецът може да понесе сериозни санкции заради това, обясни още експертът. Той смята за ненормален фактът, че сервитьорите трябва да разделят парите за бакшиш от сметката, защото го е страх от инспекция.

Темата обаче предизвика бурни вълнения в социалната мрежа Facebook. В една от големите групи на Бургас десетки се обявиха против предложението. Според потребителите бакшишът се възприема като награда за добре свършената работа или доброто обслужване. На въпрос дали подкрепят бакшишите да станат задължителни, гражданите коментират:

„Абсолютно не подкрепям! Все пак това е мотивацията на всеки сервитьор. Казвам го от личен опит“.

„Не, другите хора които работят да не би да получават бакшиш. С какво един сервитьор ще е повече!?“

„Нереално глупаво предложение! Значи той (сервитьорът) през цялото време ще се държи неучтиво и ще го мързи да се движи, а аз ще бъда задължен да му дам бакшиш накрая?“

„Подкрепям задължителното добро, вежливо и професионално обслужване, което в България е само мечта! Аз почти винаги оставям бакшиш, с малки изключения (нелюбезни, надути и непрофесионални служители)“.

„Виждам, че повечето хора тук споделят мнението, че обслужването не било на ниво, и за това не оставят бакшиш. А аз имам въпрос към всички Ви. Ако обслужването е на ниво и сервитьорът е мил, любезен, адекватен и прави всичко по силите си, за да Ви накара да се почувствате специални, нещо повече – прави го с удоволствие, макар и да усеща снизходителното отношение (на някои от Вас), както и безумните претенции (на някои от Вас), както и невъзпитаните и ходещи в краката му деца (на някои от Вас), изпълнението на прищевките (на някои от Вас)… И тогава ли не заслужава бакшиш, в този случай какво е обяснението за липсата на такъв? Или просто той е даденост за (някои от Вас), нечовешки обект, върху който може да си изкарате цялата гадост, която сте насъбрали през деня или през месеца, в който не сте стъпвал в заведение. Тогава какво ще кажете??? Човек, който си върши работата професионално и си сцепва трибуквието, за да го почувствате и да си тръгнете доволни (доколкото сте способен да бъдете доволен, разбира се). Та, кажете моля, и в този случай ли сервитьорът не заслужава едно „благодаря“ (защото на повечето и това им се свиди). За да получиш, трябва да дадеш, а когато получиш е хубаво и ти да дадеш!!!“

„Като съдя по коментарите повечето ходят в долнопробни кръчми, обслужвани от сърдити лелки и чичковци. Не знам какво очаквате. Как аз получавам винаги добро и вежливо обслужване, а вие не??“

„Повечето от коментиралите тук не са хващали повече от две чинии и не виждам защо се опитват да се правят на много компетентни. Но съм съгласен с едно нещо – ако не ми харесва обслужването, няма начин да ме накарат да оставя дори и една стотинка бакшиш. Но заставам и на страната на сервитьорите като бивш такъв – 80% от клиентите, които съм обслужвал, са нагли и арогантни хора. Хора, на които с кеф бих им обърнал чините върху кухите глави. Така че и от двете страни трябва да има разбирателство, иначе няма да се получат начините.“

Част от гражданите споделят и впечатленията си от практиката в чужбина:

„В чужбина, когато бакшишът е включен, клиентът има право да избере да не го плати, ако е недоволен от обслужването. Не всичко е черно и бяло.“

Някои от потребителите заподозряха, че целта всъщност е бакшишите да се обложат с данък. От коментара на Алибегов става ясно, че тепърва ще се вземе решение дали бакшишът ще бъде обложен с данък или директно ще отива при работника. По думите му целта на идеята е да подпомогне бизнеса.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments