Почти никой в България не е чувал за новите заводи на Борисов

0
197
Бойко Борисов по време на посещението си в Пещера. Снимка: Правителствен пресцентър
Бойко Борисов по време на посещението си в Пещера. Снимка: Правителствен пресцентър

Българите не са и чували за заводите, които премиерът Бойко Борисов твърди, че открива всеки ден, показва проучване на агенция „Тренд“, проведено от 2 до 10 юни сред 1010 българи над 18 г. и финансирано от Германо-българската индустриално-търговска камара.

Изследването бе представено в четвъртък заедно с инициативата „За успеем в България“ за популяризиране на бизнес успехите, която е на Българската стопанска камара и редица чужди камари в страната.

Едва 2% от анкетираните са чували за открит нов завод през последния месец, 9% знаят за нова производствена мощност, открита през последната година, а 60% изобщо не могат да си спомнят кога за последно са чували такава новина.

Проучването трябва да е голямо разочарование за премиера, който тези дни заяви в Пещера, че „всеки ден, през ден се откриват заводи. Затова, въпреки че Европа е в рецесия, ние държим над 3% ръст на икономиката.“

42% от запитаните смятат, че няма добри възможности за реализация в производствени предприятия в България, а малко под една трета са на обратното мнение. Единствено при хората с висше образование делът на посочващите, че има добри възможности, е по-висок от тези на обратното мнение. Близо 40% от българите смятат, че в страната може да се прави успешен бизнес, докато 34% споделят противоположното мнение.

Почти половината от анкетираните (49%) не смятат, че българската икономика се развива в правилна посока.

Близо половината анкетирани (48%) свързват успешното развитие на икономиката с повишаването на заплатите. Общо 39% казват, че положителното развитие означава повече работни места, изграждане на нови предприятия (33%), привличане на чужди инвестиции (27%), модерна индустрия (19%) и съвременна инфраструктура (12%).

Голяма част от хората (52%) твърдят, че българският износ е качествен, а само 12% – че е некачествен. В същото време обаче едва 20% от тях познават български продукт, който е успешен на световния пазар. Общо 53% от анкетираните не знаят за такива продукти.

Според бизнес организациите причината за това е недостатъчната информация за развитието на икономиката в страната.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments