
Високите цени на паркинга на летище София предизвикаха бурни реакции в социалните мрежи, след като възмутен гражданин сподели, че е бил принуден да плати 1200 лева за 17 дни престой. Сравнявайки цената с тази на самолетен билет, той написа:
„Добре дошли на летище София – мястото, където паркингът струва повече от самолетния билет! 1200 лева за 17 дни – явно тук колите спят в петзвезден хотел!“
Реакциите в коментарите под публикацията варират от съчувствие до упрек към самия потърпевш. Някои потребители посочват, че паркингът на летището таксува на час, а цените са обявени ясно на официалния сайт. Те изразяват мнение, че преди да остави автомобила си за дълъг период, всеки шофьор следва да направи предварителна сметка.
Други граждани обаче отбелязват, че летищните такси за паркинг са прекомерно високи в сравнение с други европейски летища и не предлагат адекватна алтернатива за дългосрочно паркиране. В дискусията се включват и хора, които споделят, че в близост до жп гарата има частни паркинги с много по-ниски цени, които са по-достъпна алтернатива за дългосрочно паркиране. Въпреки това много пътници предпочитат удобството на летищния паркинг, макар и на значително по-висока цена.
Случаят повдига въпроса за достъпността на летищните услуги и необходимостта от по-гъвкава ценова политика. В някои държави летищата предлагат дългосрочни паркинг зони с преференциални тарифи, насочени към пътниците, които пътуват за повече от седмица. Въпросът е дали Летище София би могло да обмисли подобни опции, за да отговори на нуждите на своите клиенти.
Ситуацията ясно показва, че високите цени на паркинга могат да се превърнат в неприятна изненада за пътниците, които не са направили предварително проучване. Въпреки че има алтернативи, удобството често надделява, което прави този проблем актуален и изискващ по-сериозно внимание от страна на летищните власти.
За още новини вижте ТУК
Присъединете се към нашия Телеграм
Скандал в образованието! Български университет замесен в трафик на мигранти