Пътуване без климатик: депутат сигнализира за нови проблеми с влаковете

Народният представител Иван Белчев от Русе алармира за липса на работещи климатични системи във влаковете

1
217
Замерване на температурата във влака
Замерване на температурата във влака. Снимка: Иван Белчев, Facebook

Народният представител Иван Белчев от Русе алармира за липса на работещи климатични системи във влаковете, въпреки уверенията на транспортното министерство.

Влак на 40 градуса – реалност, не спомен

„Не се оплаквам, прибирам се в Русе. Вкъщи.“

С тези думи Иван Белчев завършва публикацията си, описваща последното му пътуване с влак. Но преди този финал стои факт: и тази седмица влакове се движат без климатична система, при температури около 40 градуса.

Самият Белчев пътува от София към Русе, но не с новите немски вагони, а със стар състав – „там, където и да искам, няма климатик“.

Предупреждение, подадено още през май

Още в началото на май депутатът е изпратил официално писмо до транспортния министър Георги Караджов с конкретни предложения:

• Пълна техническа профилактика на климатиците
• Ежедневен технически контрол преди всеки курс
• Обучение на персонала относно правилната настройка
• Настройка не към минимална температура, а към реален комфорт за пътниците

Отговор: доставен фреон, проведено обучение, подписани договори

На 20 май Белчев получава отговор от министър Караджов, в който се посочва:

• Доставено е нужното количество фреон 134а, ключов за охлаждането
• Подписан е договор за техническа поддръжка на 20 вагона
• Проведено е обучение с участието на специалисти от „Дойче Бан“
• Началник-влак и кондуктори са снабдени с инструкции
• Въведена е профилактика – пролет и есен

Но резултатите не охлаждат реалността

Въпреки описаните мерки, само преди два дни вагон е изминал разстоянието Бургас – София без работещ климатик при температури над 40°C. А днес, според публикацията на Белчев, състоянието е същото – макар и в различен състав.

Повече от лична история

Иван Белчев не публикува оплакване. Той публикува институционална следа – ясно подаден сигнал, документална реакция, и сравнение с реалната експлоатация. Това е вид политическо присъствие, в което няма само критика, а проследимост на реакцията и резултатите.

„Пътувам. Не се оплаквам. Прибирам се в Русе.“ – но между редовете остава въпросът:
Трябва ли да е нормално в XXI век това да е стандартното преживяване за пътниците по БДЖ?

Присъединете се към нашия Телеграм

24 часа, 5887 км: Мъж постави жп рекорд на границата на възможното

Коментари

  1. Г-н народен представител от Русе или региона , мисля че не е коректно от ваша страна да снимате температурата във вагон , който конструктивно не е оборудван с климатична инсталация. Това са вагоните за които всички плачете че им се отварят прозорците. И да напомня на всички че няма ефективност на работа на климатичната инсталация при отворени прозорци ! Сигурен съм , че вкъщи не ви работи климатика в режим охлаждане при отворени прозорци. Проявете малко разум в изказванията си, или поне се запознайте с малко детайли в работата на климатич

    ните инсталации преди да плювате по медиите !!!!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, напишете вашия коментар!
Моля, напишете името си тук