24 часа, 5887 км: Мъж постави жп рекорд на границата на възможното

Китайският „император на трансферите“ прекосява страната с математическа точност

0
121
Влак по железопътна линия
Влак. Снимка: Pixabay

В 07:53 сутринта на 15 февруари жп гарата в Ибин, провинция Съчуан, посрещна най-необичайния си пътник за деня — Уанг Донг. Този запален любител на влаковете от Дъян, Съчуан, току-що бе счупил рекорда на Гинес за най-голямо разстояние, изминато с влак за 24 часа, достигайки впечатляващите 5887,76 км. Доста дълго пътуване, нали?

Това беше почти пълно прекосяване на Китай от край до край — започнало в Шънджън Норд, преминало през Джънджоу, Пекин, Шанхай и Гуян, преди да завърши в Ибин.

ads

През 2013 г. Уан Дун става известен в интернет, след като споделя в Weibo прецизно изготвено ръководство за справяне с хаоса по време на пътуванията за Пролетния фестивал в Китай.

Нетизените му дават прякора „Императорът на трансферите“ – и съвсем неслучайно.

„Израснах в Дъян, точно до релсите“, споделя той. „Влаковете бяха искрата за всяка моя мечта за света отвъд.“

По онова време той е докторант в Шанхай и измисля технологично обосновани маршрути за пътуване с влак до дома, изграждайки връзка с железопътната мрежа, която продължава и до днес.

През следващите 10 години обикаля с влак всяка провинция в Китай (с изключение на Синдзян), като има особена слабост към жп линията Баочън и влак T8, който го е откарал до Пекин, когато бил още гимназист. Във форума „Haizi Railway Network“ все още използва потребителското име „T8“.

Рекордът за най-голямо изминато разстояние с влак за 24 часа беше поставен за първи път през 1992 г. с дистанция от 2842,5 км. Оттогава насам той е подобряван осем пъти – през 2008, 2009, 2012, 2013 (два пъти), 2017, 2019 и 2021 г.

Забележително е, че от 2019 г. насам всички рекорди са поставени в китайската железопътна система. През същата година братята Хуанг Уейцзи и Хуанг Уейцзе от Хонконг изминават 4967,8 км от Чанша до Хъджоу за 24 часа. Тяхната история привлича вниманието на Уанг Донг:

„Помислих си: „Мога и аз. Може би дори по-добре““, казва той с усмивка.

Но когато започва да планира, летвата вече е вдигната по-високо. През 2021 г. Ян Йонгдан поставя нов рекорд – 5412,76 км. Уанг Донг знае, че ще е трудно да го подобри, затова подхожда методично. Първият му опит, по време на Пролетния фестивал през 2024 г., е осуетен от снежна буря, която забавя влаковете и го оставя само с 3700 километра.

„Ще излъжа, ако кажа, че не бях разочарован“, признава той, добавяйки: „Но знаех, че ще имам още един шанс.“

През следващата година той балансира между работата си и планирането на следващия опит. Усъвършенства маршрутите, тества GPS оборудване, оптимизира багажа си и дори започна да плува, за да свали над 10 килограма и да повиши издръжливостта си. На 14 февруари, в 07:54 ч. сутринта, се качва на влак от гара Шънджън Север, с което започва надпреварата с времето. Маршрутът му включва четири трансферни града, като всяка връзка е планирана до минута.

Най-напрегнатият момент настъпва в Пекин. Той трябва да слезе на гара Пекин Запад, да хване метрото до Пекин Юг и да се качи на следващия си влак – всичко това в рамките на 31 минути. Когато влакът му закъснява с три минути, той се втурва през метрото като обсебен човек.

„Сърцето ми щеше да изскочи“, казва той. „Ако изпусна този влак, всичко приключва.“

Истинският критичен момент обаче настъпва почти в края, заради ефекта на пеперудата от едно преждевременно потегляне.

„Първият ми влак – G82 от Шънджън Север до Пекин Запад – тръгна с една минута по-рано“, обяснява Уанг Донг. „Това измести целия ми 24-часов прозорец с минута.“

Последният участък от пътуването му – влак D5122 от Гуян до Ибин – имал едва четириминутен резерв от време.

Всяко закъснение над 3 минути би провалило цялото предизвикателство. И, както можеше да се очаква, D5122 закъснява. Уанг Донг е на ръба на нервите си, с поглед, залепен за таймера на влака. Когато композицията пристига в Ибин, е закъсняла с около две минути. В момента, в който стъпва на перона, часовникът му показва, че остават само 40 секунди до края на 24-часовия прозорец.

Това се нарича „на косъм“.

Тези 24 часа били безмилостни. Без истинска почивка – само прескачане между влакове, попълване на протоколи със свидетели и постоянен livestream, за да бъде всичко прозрачно. Въпреки това, във видеата на Уанг Донг той често се усмихва, въпреки напрежението. „Обожавам да документирам всяко пътуване“, казва той. „Не е просто за спомен – това е доказателство, че си е заслужавало.“

За него това предизвикателство било не просто рекорд, а почит.

„Аз съм просто обикновен фен на влаковете“, казва той, „но успях да стана част от историята на скоростта по мой собствен начин.“

В момента Уанг Донг не бърза да преследва нови върхове.

„Искам пак да се кача на бавните влакове, да се насладя на гледките, които само профучах“, споделя той. „Рекордите идват и си отиват, но любовта към това? Тя е завинаги.“

Присъединете се към нашия Телеграм

Ученици тръгват на образователни пътешествия с държавна подкрепа

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments