Открити са телата на загиналите българи в Македония

0
332
Самолет
Снимка: Wikimedia commons

Открити са телата на четиримата българи, загинали при авиокатастрофата в Северна Македония. Няма оцелели, съобщи по време на брифинг министърът на вътрешните работи Младен Маринов, предаде „Фокус“.

„Последната информация отпреди 10 минути е, че колегите от Северна Македония са успели да стигнат до мястото на катастрофата и има намерени четири тела. Няма оцелели. Телата са превозени в тяхната съдебна медицина за аутопсия и след това ще можем да потвърдим самоличността на загиналите. В постоянна връзка сме с колегите от Северна Македония. Извършва се оглед на място и се работи по установяване на причините за катастрофата“, посочи министър Маринов.

Към момента всякаква друга информация е въпрос на предположения, посочи Маринов и призова за време, за да се изяснят причините за катастрофата.

„Към момента вътрешният министър на Северна Македония ме увери, че имат ресурс да се справят с първите и неотложни действия. Ние сме заявили, че сме в готовност да им помогнем при нужда“, посочи той.

Вътрешният ни министър обясни, че се извършва проверка на техническото състояние на самолета.

Кои са загиналите?

От бордните карти на загиналите става ясно, че в самолета са пътували 49-годишен бизнесмен, който се е занимавал с чистота, сметоизвозване и разделно изхвърляне на отпадъци. С него са били съпругата му, която е адвокат и двете им деца – на 14 и 18 години. Мъжът е имал лиценз за пилотиране, вероятно издаден от българските власти.

Тяхната самоличност, според информация на македонските медии е:

Бошнаков Ангелов Георги (1970)
Бошнакова Георгиева Гергана (2005)
Бошнакова Георгиева Биляна (2000)
Корнайева Цонева Калина (1972)

Все още обаче няма официална информация дали телата на загиналите са именно на тези хора.

Какво се е случило?

Вчера самолет тип „Чесна P-210“ е излетял в 15:10 часа (16:10 българско) от летище „Св. Апостол Павел“ в Охрид посока София. Пилотът докладвал на летището в Скопие за изключително силна турбуленция и ниска облачност. Малко след това в 16:18 часа (17:18 българско време) – сигналът се изгубил. Два полицейски хеликоптера тръгнали към предполагаемото място на инцидента в планината Якобица. Там намерили останките на разбилия се самолет на 35 километра в труднодостъпна местност.

Спасителните екипи не са успели да продължат мисията си снощи и да извлекат телата на загиналите, както и да извършат оглед на останките на падналия самолет „Чесна“ П210Н заради лошото време и трудно достъпния терен.

Тази сутрин в Скопие беше сформиран отново щаб, който ръководеше операцията за достигане до мястото на катастрофиралия самолет. Злополуката е станала на труднодостъпно място – планината е висока 2400 метра, а върхът, където е мястото на инцидента е известен като „пъпа на Македония“ – най-високото място в Северна Македония.

Самолетът е бил с германска регистрация

Директорът на ГД „Гражданска въздухоплавателна администрация“ Станимир Лешев коментира за „Нова телевизия“, че вчера в района са излитали самолети.

„Метеорологичните условия във всеки един момент могат да се променят. Всеки пилот сам решава по какъв маршрут да се движи. При възникване на някакъв проблем във въздуха, той сам преценява каква маневра да направи, за да го избегне“, заяви още Лешев.

„Ще направим връзка с немските власти, за да установим летателната годност на самолета. Самолетът не е с наша регистрация и нямаме данни за него. Той не е в нашия регистър, ние не извършваме никакви технически експертизи, инспекции и т.н. Инспекциите се извършват там, където летателната машина е регистрирана. Самолетът е бил поддържан в Германия, там се е следяло за неговата изправност“, добави Станимир Лешев.

Инциденти с такъв тип самолети

Все още не се знаят причините за инцидента снощи. Смята се, че неблагоприятните метеорологични условия са основната причина за катастрофата. По това време там е имало мощни градоносни облаци. Вследствие на тези облаци е имало и много силни, падащи ветрове във височината.

„От главния авиометеорологичен център на българските Военновъздушни сили получих информация за състоянието на обстановката на летищата Охрид и Скопие за вчерашния ден в часовете, в които е станал инцидентът. Там е имало мощни градоносни облаци. Вследствие на тези облаци е имало и много силни, падащи ветрове във височината. Имайки предвид, че „Чесна“ е едномоторен самолет, с четирима човека, вероятно е имало и багаж – всичко това оказва влияние върху устойчивостта му“, коментира полк. Дойчин Стоянов, бивш началник на „Инспекцията по безопасност на полетите“ във Военновъздушните сили и уточни, че максималната натовареност на такъв тип самолет е 1800 кг.

Според него машината вероятно е била на гранични параметри по отношение на натоварването предвид пътуващите в него четирима души и техния багаж. Липсата на черна кутия в този тип самолет предполага обстойно изследване на целия процес – от вземането на решение за провеждане на полета до самия инцидент, добави полк. Стоянов.

Не са изключени и технически причини като причина за тежкия инцидент. Авиационните експерти коментират, че съществуват някои несъответствия и недостатъци в процедурите за насочване на „Чесните“ и подобни самолети.

Зоната около Солунска Глава (мястото на инцидента) е проблематична поради височина от 2 до 3 хиляди метра, където често има неблагоприятни метеорологични условия и следователно голяма несигурност. Затова експертите сега не искат да определят пилотите като основни виновници за инцидента, особено, защото са заплатили с живота си.

Авиационните власти ще трябва да отговорят дали има грешка в процедурите на страната, чиито обяснения са проблематични и трябва да се избягват и ако е необходима промяна в настоящия регламент. Черният баланс на загиналите при катастрофи на граждански самолети в новата история е нараснал до 14, пише „Фокус“.

През последните 10 години това е трети инцидент след като малък самолет от типа „Чесна“ се разби в село Козле в община Петровец, в резултат от което загинаха четирима италиански граждани и двама пътници с гражданство от Косово и Италия. На 6-ти септември 2016 г. в инцидент живота си загубиха пилота Франческо Монтанер (59), който е председател на любителския спортен клуб Тревизо, Дарио Бастасян (62), Лука Дейл Муле (55), Анджело Кулажери, Илария Бертио (43) и бизнесмена Визар Бегай. Този самолет също е бил с германска регистрация.

Преди това е имало падане на самолети и през 2008 година край охридското село Лесковец. На 28 август 2008 година самолет от тип „Чесна“ се е разбил в местността Скребатно в близост до Охрид, а при инцидента са загинали пилота и тримата пътници в самолета.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments