Отхвърлени са призивите към правителството на Великобритания да се включи в преговорите за жп стачките

0
25
Влак, гара, Великобритания.
Гара във Великобритания. Снимка: Пиксабей

Призивите към правителството на Великобритания да се включи в преговорите за железопътни стачки бяха отхвърлени като каскада от министъра на транспорта Грант Шапс, съобщава „BBC“.

Смята се, че само 20% от влаковете се движат по време на стачки, докато Борис Джонсън призова пътуващите „да придържат курса“. Мик Линч, генерален секретар на профсъюза на RMT, издаде, че преговорите в понеделник са се провалили, след като беше издадено задължително предизвестие за съкращаване.

Милиони пътници в Англия, Уелс и Шотландия са възпрепятствани. Пътниците биват съветвани да избягват всички пътувания освен съществени, след като персоналът на Network Rail и 13 железопътни оператора напуснаха в полунощ. Допълнителни стачки са планирани за четвъртък и събота.

Влаковете, които се движат, ще тръгват по-късно и ще свършват много по-рано от обикновено – между 07:30 и 18:30 часа. RMT прави случващото се заради това, което нарича „агресивен дневен ред“ на съкращения на работни места, условия, заплати и пенсии. В предаването Today “BBC” Линч заяви:

„Съжаляваме за това (прекъсване на живота на хората), не искаме това да се случи.“

Той добави, че Network Rail е издал законово известие за съкращаване в понеделник, „вместо да преразглежда текущите си предложения“. И добави, че правителството, което притежава Network Rail, активно пречи на работодателите и синдиката да постигнат споразумение, въпреки че министрите отрекоха, че са играли роля в преговорите. Но Шапс каза, че не се среща със синдикатите, защото това трябва да правят работодателите, описвайки призивите му да дойде на масата за преговори като „каскадьор“ и каза, че има „оферта за заплащане на масата, вратата е отворена“. Той каза пред BBC Breakfast:

„Реалността е, че те го използват като камуфлаж за факта, че са напуснали преговорите, че трябва да участват със своите работодатели.“

Секретарят по транспорта добави, че ще промени закона през следващите 2 месеца, за да позволи на работниците с преносими умения да изпълняват длъжността, оставена вакантна от стачкуващ работник. Той обясни:

„Това означава, че ако някой човек седи в контролната зала на Network Rail и е седнал на екран, в момента той може да не се премести на друг екран, въпреки че е напълно квалифициран за това, без разрешение на синдиката например.“

„Това няма смисъл. Това не е начинът, по който би работил всеки нормален бизнес или организация.“

„Променяте това, което се нарича агенция, но това всъщност ще ни позволи да имаме преносими умения в рамките на Network Rail.“

В свое изявление на заседание на кабинета във вторник, министър-председателят Борис Джонсън описа стачките като „предизвикащи значителни смущения и неудобства“, което затруднява хората да стигнат до работа, рискувайки назначенията на хората и затруднявайки децата да полагат изпити.

Искам да подчертая на всички тази сутрин защо смятам, че тези стачки са толкова погрешни и ненужни.“

Той добави:

„Страхувам се, че имаме нужда от всички – и казвам това на страната като цяло – трябва да се подготвим да продължим по курса.“

„За да запазим курса, тъй като тези реформи, тези подобрения в начина, по който управляваме нашите железници, са в интерес на пътуващите, те ще помогнат за намаляване на разходите за плащащите в страната и надолу.“

Синдикатът RMT иска увеличение на заплатите от поне 7%, за да компенсира нарастващите разходи за живот, но казва, че работодателите са предложили максимум 3% – при условие, че приемат съкращения на работни места и промени в работните практики.

Английската централна банка прогнозира, че инфлацията ще достигне 11% през есента, като цените ще растат с най-бързия темп от 40 години. Говорителят на Министерството на финансите на либералдемократите Кристин Джардин каза пред „BBC Breakfast“:

„Хората са разочаровани; полиция, здравни работници, студенти и деца с изпити тази сутрин, учители мислят как ще влязат в училищата. Не е достатъчно добре.“

Главният изпълнителен директор на Network Rail, Андрю Хейнс, коментира, че правителството „не е било ограничаващ фактор в преговорите“ и за правилната сделка „бихме могли да надхвърлим“ увеличението на заплатите от 3%.

Линч заяви, че индустриалните действия ще продължат „колкото е необходимо“, като каза, че стачките могат да продължат месеци, ако не бъде постигната сделка.

Секретарят по транспорта в сянка на лейбъристите Луиз Хей обвини Шапс, че не е дал на компаниите, опериращи влакове, „никакъв мандат за преговори“, заявявайки, че „преговорите са фалшиви“. Въпреки че ScotRail и Transport for Wales не са част от спора, услугите в Шотландия и Уелс също са засегнати, тъй като разчитат на персонала на Network Rail. ScotRail заяви, че 90% от влаковете ще бъдат отменени през трите дни на индустриални действия.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments