„Опера на светилището“ в Бургас: „Трубадур“ с великолепен артистичен каст и диригент Деян Павлов

0
712
Опера
Опера. Снимка: Държавна опера-Бургас

Последната фестивална проява от „Опера на светилището“ 2023 г. ще бъде вълнуваща вечер под звездното небе на Странджа, на свещеното място, съобщиха от Държавната опера-Бургас. То ще се случи в сгъстения ритъм на музикално‐сценичното съвършенство на Вердиевата опера „Трубадур“ на 26 август от 20:30 часа.

Една от най-популярните опери на Верди разказва историята за трубадура Манрико, майка му – циганката Азучена, нежната влюбена девойка Леонора, властния Граф ди Луна, и всички останали герои, преплели съдбите си в една тъжна приказка за любов, грях и изкупление. Сценичното действие и ритъмът на партитурата ще се слеят с природната енергия, която на свещеното място е осезаемо силна, и сценичното действие.

Драматичният сюжет на „Трубадур“, подвластен на вълнуващата динамика на трагичната съдбовна линия на героите, обсебва сетивата и носи послания отвъд времето. Всички артисти ще изградят изградиха ще вдъхнат вълнуващ сценичен живот на силен спектакъл, в който ще бъде разказана тъжната история на героите в една от най-красивите Вердиеви опери.

Артистичният каст отново е превъзходен, като на откритата сцена на тракийското светилище ще извисят глас впечатляващи солисти. Под майсторската палка на диригента Деян Павлов, ролята на жестокосърдечния Граф Ди Луна влиза изтъкнатият баритон Марян Йованоски, в образа на Леонора ще бъде великолепното сопрано Йоана Железчева, в коронната си роля на Азучена влиза именитото мецосопраното Даниела Дякова, Манрико ще бъде чудесният тенор, солист на Бургаската и Варненската опера – Валерий Георгиев, Ферандо – младият талантлив бас Костадин Мечков, Инес – Ирина Доброволская /дебют – младата мецосопрано дебютира успешно в „Кармен“ – в третото събитие от „Опера на светилището“ – „Кармен“/, Руиц – тенорът Любомир Тодоров, Стар циганин – Николай Николов, бас, Вестител – Милен Динолов, тенор.

Диригент на хоровия състав и на четирите заглавия, включени във фестивалната програма на „Опера на светилището“, е Александър Чепанов, репетитор на балета – Марина Змеева-Маркова. Адмирации за постигането на оптимално въздействие имат и всички специалисти „зад кадър“ — асистент-режисьорите Лина Пеева и Петър Тихолов. Всички пресътворяват една тъжна приказка — за жестоките повели на родовата памет, за тежестта на оковите на отмъщението, за трагичния край на едно белязано с красота и извисеност човешко чувство, носещо стигмата на проклятието.

Фестивалът „Опера на светилището“ се осъществява от Държавна опера–Бургас, в партньорство с Община Приморско. Организацията на мащабното културно събитие е забележително добра – като подготовка на терена за спецификата на оперен спектакъл в природни условия, като извозване на гостите на събитието и осигуряване на оптимален комфорт за публиката сред сърцето на планината.

В организирането и реализирането на форум с подобен мащаб, би трябвало да се спомене и традиционно високото ниво на техническите служби, които по време на фестивала се грижат за обезпечаването на цялостната визия на спектаклите, съобразявайки се с трудния терен и спецификата на откритата сцена. В нестандартните и тежки за реализирането на подобен мащабен оперен спектакъл условия, извършеното от хората, които отговарят за техническото оборудване, осветление, озвучаване, са перфектни.

На изключително високо ниво е и логистиката от страна на Община Приморско, съобразена с нуждите на посетителите, за да им се осигури оптимален комфорт по време на спектаклите и преживяването под звездите на Странджа да остане незабравимо. Постановките на Държавна опера–Бургас в превърналия се в добра традиция фестивал „Опера на светилището“ предоставят уникален шанс за среща със символиката на свещеното място, в съчетание с естетиката и художествените решения на оперните заглавия.

Билети за „Трубадур“ – на касата на Операта, каса „Часовника“, в Туристически информационен център-Приморско, както и в мрежите на Grabo, и Eventim.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments