
Google са се съгласили да направят „значителни промени в своите процеси„, за да помогне в борбата с фалшивите отзиви за британски фирми, обяви регулаторът. „CMA“ казва, че компанията, която обхваща 90% от търсенето във Великобритания, ще сложи предупреждения на компаниите, за които се установи, че изкуствено са повишили своя рейтинг.
Най-лошите нарушители ще имат деактивирана функция за отзиви, което означава, че няма да могат да получават нови отзиви.
Лицата, които многократно публикуват фалшиви или подвеждащи отзиви, ще бъдат забранени да публикуват – независимо къде се намират в света.
Консуматорската група „Which?“ нарече промените „стъпка в правилната посока„, но каза, че те трябва да бъдат подкрепени със силни мерки за изпълнение, включително „тежки глоби„, ако Google не се придържа към тях.
Сара Кардел, главен изпълнителен директор на „CMA“, каза: „Промените, които сме осигурили от Google, гарантират, че на място са налични здрави процеси, така че хората могат да имат доверие в отзивите и да направят най-добрия възможен избор.„
Мерките се отнасят само до отзиви за фирми при търсене в Google или на Google Maps. Те няма да се отнасят до отзиви за продукти.
Говорител на Google каза на „BBC“: „Нашите дългогодишни инвестиции за борба с измамното съдържание ни помагат да блокираме милиони фалшиви отзиви годишно – често преди те изобщо да бъдат публикувани. Нашата работа с регулатори по света, включително CMA, е част от нашите продължаващи усилия за борба с измамното съдържание и лошите действащи лица.„
Това не е първото обещание за борба с фалшивите отзиви, проблем, който изкуственият интелект /AI/ влошава.
„Amazon“ и „Google“ са под разследване от CMA за фалшиви отзиви от юни 2021 г. – месеци след като консуматорската група Which? заключи, че Google не прави достатъчно за борба с фалшивите отзиви в своите бизнес списъци.
CMA заяви, че разследването на Amazon продължава.
Росио Конча, директор по политики и застъпничество в Which?, каза: „Which? неведнъж разкри фалшиви отзиви в Google, така че CMA да осигури тези ангажименти от технологичния гигант е стъпка в правилната посока.“ И продължи:
„Промените трябва да помогнат за предотвратяване на заблуждаването на потребителите от недобросъвестни фирми и брокери на фалшиви отзиви.“
„Въпреки това регулаторът трябва внимателно да наблюдава ситуацията и да бъде готов да използва новите си правомощия за изпълнение, осигурени чрез Закона за цифровите пазари, конкуренцията и потребителите, за да предприеме силни действия, включително налагане на тежки глоби, ако Google не направи подобрения.“
Влиянието на реалните и фалшивите отзиви е огромно – CMA оценява, че 23 млрд. паунда от потребителските разходи във Великобритания всяка година са „потенциално повлияни“ от онлайн отзивите.
Google каза на „BBC“, че вече е започнал с ограниченията за фирми и отзиви, и CMA казва, че Google ще докладва за действията си през следващите 3 години, за да гарантира, че се предприемат мерки.
След този период Google ще може да промени начина си на борба с фалшивите отзиви, за да отрази всякакви нови промени в технологиите.
Кардел добави: „Това е въпрос на справедливост – както за бизнеса, така и за потребителите – и насърчаваме целия сектор да вземе предвид.„
За още новини вижте ТУК
Присъединете се към нашия Телеграм
Банка на Япония повишава лихвените проценти до най-високото ниво от 17 години насам