Община Бургас прие програма за реновиране на площадки в детски ясли, градини и училища

0
180
Детска градина
Снимка: Димитър Николов, Facebook

Образователната комисия в Общинския съвет в Бургас прие единодушно с шест гласа предложението на кмета Димитър Николов за „Програма за реновиране на детски и спортни площадки в детски ясли, детски градини и училища“. С нея се дава възможност на всички образователни институции да кандидатстват за обновяването на техните дворни пространства.

В докладната записка на Николов е записано, че Община Бургас има 3 самостоятелни детски ясли, 34 детски градини и 50 общински училища. Като голяма част от дворните настилки и съоръжения за спорт на открито се нуждаят от обновяване. Част от детските градини и училищата също вече имат подготвени технически проекти, но до този момент не са успели да кандидатстват и реализират ремонтните си дейности. Програмата се състои от два модула, по един за детските ясли и градини и един за училищата, което ще обхване периода от 2021 до 2022 година. Средствата ще се гласуват всяка година с приемането на бюджета на Община Бургас. Ресорният зам.-кмет Йорданка Ананиева предложи:

Програмата да се състои от една комисия, както от експерти от Общинска администрация, така и от общинските съветници, би било добра идея, защото и ние, което правим се случва на проектен принцип. Мислим, че сме разработили добри правила, с добре балансиран начин на оценката. По тази точка трябва да изберете трима общински съветници, които да се включат в разглеждането на проектните предложения и тяхната оценка.“

Предимство при кандидатстването ще имат детските заведения и училища, в които няма направени детски площадки за всяка група, спортни площадки за провеждането на един нормален учебен час по физическо възпитание и спорт на открито. Отделно с приоритет ще са и тези, които имат готов технически проект. Срокът за кандидатстване ще бъде 30 дни. Самите образователни институции също ще трябва да отделят от собственото си финансиране по проектите.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments