Община Бургас отделя 75 000 лева за външна и онлайн реклама на града като туристическа дестинация

0
147
Заседание на Общинския съвет в Бургас
Заседание на Общинския съвет в Бургас, Снимка: Скрийншот от видео на Община Бургас

Община Бургас ще отпусне допълнителни 75 000 лева за външна, медийна и онлайн реклама на града като туристическа дестинация. Това реши местният парламент, който прие предложение на Живко Табаков от „Движение България на гражданите“ по въпроса. Точката предвиждаше да бъдат отпуснати 50 000 лева, но по предложение на Юлиян Кулев от ГЕРБ сумата беше завишена с 25 000 лева.

Предложението получи широка подкрепа в Общинския съвет, но се чуха и гласове против.

„Аз съм изключитено несъгласен в тези толкова тежки времена за бюджета да се харчат още 50 000 лева за реклама. Те могат да бъдат целесъобразно използвани там, където не достигат средства. Община Бургас сама се рекламира с всичко, което свърши през тези години.“, обяви Владимир Павлов от „Възраждане“.

Веселин Пренеров от ГЕРБ пък даде пример с други общини, които използват външна реклама:

„За външната реклама има общини, които го правят като Приморско, например. Те са си позиционирали билбордове в областни градове и на магистралата и отчитат, че това им носи повече туристи. За медийната реклама – това не можем да си го позволим. Бургас е силен и има потенциал и е най-безопасното място, където туристите трябва да дойдат и ще дойдат.“

„Никъде не е казано, че целият бюджет ще бъде изхарчен за телевизиите. Това са достатъчно средства за реклама на Бургас. Г-н Николов каза, че първо трябва да рекламираме Бургас като сигурно място и това наистина е много важно. Нека да не коментираме тези 50 000 лева, защото те са крайно недостатъчни.“, отговори му Манол Тодоров от „Движение България на гражданите“.

От администрацията също обявиха, че парите в момента са крайно недостатъчни.

„Разчитахме, че туристическият бранш също се рекламира. По начина, по който даваме допълнително пари за реклама, ние подпомагаме хората от бранша. Към момента ние вече правим някаква реклама с възможностите, които имаме. Вече сме сложили билбордове в няколко градове – Варна, Стара Загора, Пловдив, но това не е достатъчно. Ако искаме модерна реклама, трябва да дадем още средства, най-вече в социалните медии. Надявам се, че ще има повече пари за реклама.“, обяви Радосвета Стючат, началник на отдел „Туризъм“ в Община Бургас.

От БСП пък изразиха мнение, че ако хората бъдат докарани в града в този труден момент, това ще се върне многократно. Ето какво каза по въпроса Христо Панайотов:

„Всички ние тук в тази зала също сме реклама на Бургас. С нашето поведение, с нашето държане рекламираме Бургас. Поздравих г-н Табаков за времето и енергията, които е вложил да предложи някакви мерки. В качеството ми на член на Комисията по туризъм ми е ясно, че 50 000 лева са малко, но в качеството ми на член на Комисията по бюджет и финанси не знам дали Община Бургас може да си ги позволи. Аз лично ще подкрепя всяка една цифра за реклама, това ще се върне многократно. Докараме ли хората в Бургас в този труден момент, това ще ни се отплати.“

Докладната записка беше приета с 41 гласа „за“, 2 – „против“ и 3 – „въздържал се“.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments