Нинова: Спираме нелоялната търговска практика с вдигането на цената при мобилните оператори

0
434
Корнелия Нинова
Корнелия Нинова. Снимка: Министерство на икономиката

Вицепремиерът и министър на икономиката и индустрията Корнелия Нинова е открила днешния брифинг с конкретния казус – повишаване цената на услугата от мобилните оператори. По отношение обявеното намерение на мобилните оператори Комисията за защита на потребителите (КЗП) се произнесе, че това представлява нелоялна търговска практика и днес издава заповед, с която я забранява, съобщиха от Министерството на икономиката. Нинова подчерта:

Тя е нелоялна, защото мобилните оператори възнамеряват да вдигнат цената за две години 2020 и 2021г накуп. Искаме да ги предупредим, че ако го направят, ще приложим всички механизми и законови мерки, с които да не допуснем това. Те са няколко: налагане на глоба е най-малкото, тя е в размер от 1 000 до 30 000 лева. Но и второ, ще се обърнем към съда, за да поискаме, ако заповедта ни бъде обжалвана, да се приложи предварително изпълнение, тоест да не се пристъпва към увеличение на цената.“

Корнелия Нинова допълни, че ще постави акцент в работата на икономическото министерство върху потребителската тема. По думите й потребителите са потърпевшите от всяко криза в България – енергийна, икономическа, вдигане на цените, неравноправни клаузи в договорите, нелоялна конкуренция. В същото време потребителите не могат да се защитят сами, това са твърде много усилия, пари за адвокати, такси по съдебни дела. Министър Нинова отбеляза, че те са беззащитни срещу “големите“, които са колекторските фирми, монополите, ЕРП-та, топлофикация, мобилни оператори. Тя посочи:

Искам да ги уверя, че от днес ще положим всички усилия те да почувстват, че държавата стои зад тях, че защитава техните права с всички правомощия, които имаме като институции. Те чрез свои представители, чрез своята експертиза, ние с нашите възможности като институция да работим заедно за защита на потребителите. Възстановяваме работата на Националния съвет за защита на потребителите, който не се е събирал от повече от 2 години. Изключително важен орган, който се съсредоточава в своите правомощия, междуведомствени действия и съгласуване между няколко министерства.

В заключение вицепремиерът каза, че ще бъдат включени активно гражданските организации в решаването на тези проблеми и допълни:

В бързата и качествена реакция с една единствена цел – всеки потребител да знае, че държавата е до него.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments