Най-големите немски туроператори от „Слънчев бряг“: България има огромен потенциал да надмине нивата отпреди COVID кризата

1
358
Участници в събитието
Участници в събитието. Снимка: „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД

Мащабното тридневно събитие „Erlebe Bulgarien“/“Изживей България“, провело се в периода 5-7 юни, промотиращо България като предпочитана лятна дестинация, премина при голям интерес и пожъна изключителен успех. То бе организирано и финансирано от концесионера на Летище Бургас и Летище Варна – „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД, Асоциацията на инкаминг агенциите в страната, Libena Bulgarian Hotels /Melia Hotels/, с подкрепата на Министерството на туризма, и в партньорство с „fvw|TravelTalk“ – най-популярната и авторитетна медия за туризъм в Германия.

Над 180 влиятелни представители на туристическия бизнес от Германия, Австрия и Швейцария /травел агенти, туроператори и авиокомпании/, заедно с редица представители на туристическия бранш, местната, изпълнителна и законодателна власт от българска страна, си дадоха среща в най-големия ни курорт – „Слънчев бряг“, където имаха наситена и ползотворна програма, с цел запознаване с преимуществата, които предлага България за атрактивен летен туризъм.

На 5 юни участниците от чужбина пристигнаха комфортно от Франкфурт на Летище Бургас с полет на „Electra Airways“, организиран специално за събитието. Те бяха посрещнати с атрактивна водна арка, балони, мускали с лавандулово масло и ароматни рози от своите български домакини. Припомняме, че от Лято 2025 българската авиокомпания ще си партнира със „SunExpress“ и съвсем скоро се очаква да бъдат пуснати в продажба 7 германски маршрута до Бургас и Варна.

На 6 юни се проведе конференция, модерирана от Клаус Хилдебрандт /главен редактор на fvw|TravelTalk/ и Дирк Рогл /Travel Commerce/, където представители на туристическия бранш от българска и германска страна споделиха информация за потенциала на дестинацията „Българско Черноморие“. Символичен старт на конференцията дадоха министърът на туризма Евтим Милошев, както и кметът на Община Несебър Николай Димитров.

По време на конференцията главният изпълнителен директор на „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД – д-р Франк Кванте и председателят на Асоциацията на инкаминг агенциите Иван Грошев, изнесоха изключително интересна презентация за България, изтъквайки предимствата на дестинацията „Българско Черноморие“.

Всички представители на туристическия бизнес от българска страна, които взеха участие в събитието – Виктория Вълкова /“Албена“ АД/, Таня Цветанова /Grifid Hotels/, Марияна Костадинова /Melia Hotels International/, Венцислав Танчев /Wave Resort/ и Иван Грошев /MTS Globe/, представиха атрактивността на дестинацията и отличния продукт, който българските хотели предлагат.

Представители на най-големите немски туроператори – TUI, Dertour Group, Vtours, Alltours, Schauinsland- Reisen, се обединиха около мнението, че страната ни има огромен потенциал да възстанови и дори надмине нивата отпреди COVID-19 кризата, но за тази цел са необходими своевременна мащабна реклама и маркетинг на национално ниво, за да се подобри имиджът и да бъдат върнати позициите на България като атрактивна лятна дестинация за германските туристи.

Представителите на авиокомпаниите на свой ред представиха информация за свързаността между Германия и двете морски летища в Бургас и Варна, както за този летен сезон, така и техните планове и възможности за увеличаване на капацитетите за идната година.

Освен интересната и продуктивна конференция, програмата на събитието включваше екскурзия до Стария Несебър, посещение на хотели в „Слънчев бряг“ и Обзор, както и гала вечеря със специална презентация на отбрани български вина, разкриваща потенциала на страната ни за винен туризъм. В допълнение, бе организиран и тематичен уъркшоп за 50 травел агенти, които останаха в страната до 9 юни, имайки възможността да придобият още по-задълбочени познания и подробна представа за дестинация „Българско Черноморие“.

Чуждестранните участници излетяха от Летище Бургас към Франкфурт със специално организиран полет на авиокомпания „Fly Lili“ и със съдействието на ICC /International Carrier Consult/. Припомняме, че миналият месец авиокомпанията стартира чартърни полети от 12 дестинации от Германия, Полша и Австрия до Летище Бургас, както и от Хановер до Летище Варна.

„От участниците от Германия получихме изключително положителни отзиви за това събитие, без изключение. Ясно е, че следва да го организираме всяка година, за да върнем туризма от Германия на нивата от миналото. Искам също да спомена страхотното сътрудничество с многото партньори, които направиха това събитие възможно – истинска екипна работа! Благодаря на всички, които дадоха своя принос!“, сподели д-р Кванте.

„Благодаря на организаторите и на колегите хотелиери, които подкрепиха и се представиха на това мащабно събитие! Сериозни и дългогодишни усилия ще трябва да се положат за подобаващото завръщане на българския туристически продукт на германския пазар. В този смисъл това събитие постави начало както като качество на представения продукт, така и като добър пример за взаимодействие между всички участници в успеха на входящия туризъм – туроператори, авиокомпании, летища, хотелиери и не на последно място – централни и местни власти“, заяви Веселин Данев, Председател на УС на Българската хотелска асоциация.

„С това събитие спечелихме много нови приятели на България. Повечето участници бяха изненадани, как само на два часа полет от Германия има толкова атрактивна дестинация, а те не са били запознати с нея. „Изживей България“ трябва да е началото на една дългосрочна маркетингова кампания на немския пазар. Това събитие е една от най-добрите инвестиции в популяризирането на българския туризъм в Германия“, категоричен е Иван Грошев, председател на УС на Асоциацията на инкаминг агенциите.

„Много немски туристически агенции не познават България толкова добре, колкото други дестинации и в някои случаи не знаят как са се развили хотелската индустрия и туристическата инфраструктура. Участниците в събитието бяха много положително изненадани и се завърнаха у дома с новите си впечатления като „посланици“ на Черноморието“, заяви Клаус Хилдебрандт, главен редактор на „fvw|TravelTalk“.

Британски всекидневник: Бургас, Несебър и „Слънчев бряг“ – европейски бюджетни дестинации с красиви плажове

Абониране
Известие от
guest

1 Comment
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] Най-големите немски туроператори от „Слънчев бряг&#8… […]