Най-бързият Corvette: Газово-електрически хибрид със задвижване на всички колела

0
37
Шевролет Корвет
Снимка: Pixabay

Най-бързият модел кола от марката Chevrolet Corvette, произвеждан някога, предстои да бъде пуснат за масова продажба по-късно тази година. Моделът, който е известен под наименованието E-Ray, е електрически хибрид с газово задвижване, като това е първата версия със задвижване на всички колела на легендарния спортен автомобил на Chevrolet, чиито предни колела се задвижват от електромотор, а задните – чрез традиционният 6,2-литров V8 двигател, предава „APNews“.

Моделът е предназначен за заможни купувачи (цената му е 104 000 долара), които са привлечени от новите технологии в спортния автомобил на Chevrolet от най-висок клас. Машината несъмнено ще спре дъха на този, който я управлява, тъй като има способността на ускорява скоростта от 0 до 60 мили в час (97 километра в час) само за 2,5 секунди. От компанията „General Motors“ твърдят, че E-Ray може да измине четвърт миля за 10,5 секунди. Макар че тези характеристики подхождат по-скоро за шофиране по състезателни писти, той може да бъде използван като съвсем традиционен автомобил за ежедневното пътуване.

Тадж Юхтер, изпълнителният главен инженер на Corvette, заяви, че често се случва хората да поискат да притежават най-добрата версия на автомобила, само за да покажат, че това е „чудовище на пистата“, което имат възможността да управляват всеки ден.

„За същите пари можете да получите задвижване на всички колела, както и комфорт, сигурност и бързина, които идват с подобен автомобил. Всъщност сме разделили семейството на чисто пистови и на такива за ежедневна употреба“., коментира още Юхтер.

Новият E-Ray, който дебютира точно 70 години след представянето на първия Corvette в Ню Йорк през 1953 г., е стъпка към една изцяло електрическа версия на автомобила, като точната дата за това грандиозно събитие все още не е оповестена.

Настоящият модел е изключително практичен, като се предлага с всесезонни гуми, а системата за задвижване на всички колела е конфигурирана така, че да е високо надеждна в сурови зимни условия. Инженерите твърдят, че технологията му подготвя почвата за бъдещия изцяло електрически Corvette. Когато преди четири години излезе последното поколение на модел със средно разположен двигател, инженерите го проектираха така, че в бъдеще да бъдат създадени лесно хибридни и електрически версии.

Компютрите на автомобила са конфигурирани така, че да поддържат стабилността му, като подават мощност към отделните колела, дори когато пътят е силно хлъзгав. Експертите твърдят, че повечето електронни системи за контрол на стабилността се основават на технология за спиране на всяко колело по отделно. По техни думи знанията, получени при разработването на автомобила, ще бъдат използвани занапред и при други превозни средства.

Батерията с капацитет 1,9 киловатчаса е малка в сравнение с тази на един напълно електрически автомобил. Тя е разположена под конзолата. Тя не може да бъде включена към електрическата мрежа, за да бъде заредена, но тя получава енергия, възстановена от регенеративното спиране и от двигателя V8. Той може да се движи в така нареченият „безшумен режим“ до 45 км/ч за изминаване на кратко разстояние, като например в случаите, когато собственикът иска да напусне безшумно квартала, в който се намира.

От „General Motors“ обявиха, че се очаква E-Ray да бъде показан в шоурумите през втората половина на тази година като специален нов модел за 2024 г.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments