Наематели и собственици на молове продължават преговори за наемните си отношения

0
200
Търговски център
Снимка: Кристиян Васев, Забелязано в София, Facebook

Собствениците на търговски центрове у нас и техните наематели продължават преговорите си относно наемните отношения по време на извънредното положение, за времето оттогава насам и за близкото бъдеще, съобщиха от „Investor.bg“.

В края на май Българската ритейл асоциация бе изпратила писмо до всички търговски центрове в страната, за да изискат пет основни промени в договорените наемни отношения. Става въпрос за намаляне на работното време на търговските центрове, преминаването към подоходни наеми на месечна база, фиксиране на сервизната такса на 1 евро/кв.м. за времето, в което търговските центрове не са работили, максимални размери на неустойките при невъзможност на търговските обекти да продължат работата си и освобождаване от наеми за времето на извънредното положение.

Започнали са индивидуални преговори с всички наематели. За момента се достигало съгласие относно намаленото работно време и недълженето на наем за времето, в което моловете са били затворени, съобщи председателят на асоциацията Мариан Колев. Преговорите са коментирали и от NEPI Rockcastle, които притежават Serdika Center и Paradise Center.

Собствениците на търговските центрове отбелязоха, че някои от желанията на асоциацията са били взети предвид, но повечето промени изисквали индивидуални разговори с всички наематели. Това се налагало, защото търговците били с различни профили и мащаби и съответно били засегнати по различен начин от кризата. Специфичните им проблеми и намирането на съответни решения отнемало време, защото наемателите били над 600.

Най-големите спорове между двете страни били относно сервизните такси във времето, в което моловете са били затворени. Мениджърите на търговските центрове настояват, че са имали разходи за охрана, осветление и т.н., но търговците не искат да платят повече от 10-20% от цялата сума на таксите.

Горният размер на неустойката (до тримесечен наем плюс сервизна такса) при прекратяване на наеми почти не бил дискутиран, защото собствениците на моловете преди всичко искали да задържат наемателите си. Колев отбеляза нуждата да се задълбае в темата, предвид очакванията между 10 и 15 процента от търговските обекти да се наложи да затворят врати.

Намалението на наемите се приемало от собствениците на моловете и дори се предлагали конкретни проценти за него. Това се договаряло за следващите три месеца с готовност за повторни преговори на края на този срок.

Колев не очаквал преговорите да приключат скоро и смята за необходими още месец – месец и половина, за да си стиснат ръцете двете страни. Имало предложения за протести от страна на наемателите, но повечето молове били склонни на компромиси и се надявали на споразумения.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments