Наближават великденските и майските празници. Какви съвети дадоха от „Ние, потребителите“ пред Искра.бг за успешна почивка?

0
181
Багаж
Багаж. Снимка: Pixabay

„Всеки, който иска да направи резервация за великденските и майските празници, трябва да побърза, защото с всеки изминал ден добрите възможностите намаляват.“

Това посъветва създателят на онлайн платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова по повод идните празнични дни. За Искра.бг тя коментира, че всеки, който тепърва започва да се оглежда за Великден и дори за майските празници, е закъснял. По думите й много хора се научиха да планират отпуските си още през януари, съответно да уведомяват работодателите си и да ги фиксират в графиците си.

Има варианти за изгодна почивка и в последния момент – става въпрос за офертите „Last minute“, особено за самолетните полети, разкри експертът.

„Въпреки това не трябва да разчитаме на подобен тип оферти в последната минута и е хубаво още отсега да си организираме всичко, защото така ще ни е по-спокойно, когато избираме и сравняваме предложенията. Също така няма да разчитаме на някакви допълнителни послания към тях – „Само сега!“, „Най-изгодно!“ и така нататък – неща, които, за да бъдат доказани, че са верни, изискват малко повече проучване от наша страна, което понякога не правим, предоверяваме се и оставаме излъгани.“

Пътуване
Пътуване. Снимка: Pixabay

Най-честите нарушения, с които можем да се сблъскаме по време на почивката ни са, да бъдем заблудени относно вида на обекта

„Понякога семейните хотели се рекламират като хотели, а в други случаи най-обикновени хотели се представят за спа обекти. Това не може да бъде така, защото има специална наредба, в която е описано много подробно какви са изискванията към местата за настаняване, които ще се наричат спа и уелнес. Може да се стигне дотам, че в крайна сметка хората може да искат да отидат в този спа хотел, за да ползват определени услуги, тъй като очакват да ги има след като са били в други подобни хотели в миналото и такива услуги са били налични. И да платят тези пари, очаквайки да ги имат услугите, но след като отидат на място да разберат, че има само един басейн и това е всичко. Това не може да бъде спа хотел.“

Спа хотел
Спа хотел. Снимка: Pixabay

Срещано нарушение е един обект да бъде представян с повече звезди отколкото реално притежава по удостоверение за категоризация. По този повод Руменова обясни:

„Понякога се прави по следния начин и си е нелоялна търговска практика – когато се регистрира името на хотела то върви със символиката за броя звезди. Примерно се казва „Хотел еди си колко звезди“ и отгоре има три звезди. А по удостоверение за категоризация има две звезди. За да избегнем тези рискове, преди да направим резервацията, можем да отворим регистрите на страницата на Министерството на туризма, където има отделни обекти за подслон, местата за настаняване, има даже и за заведенията, които също не е лошо да проучим около местата, в които ще отседнем, защото може да не ползваме „All Inclusive“ или програма „Закуска, обед и вечеря“, а може пък да искаме да излезем на ресторант и да знаем с какво разполагаме.“

Хотел
Хотел. Снимка: Pixabay

Добре е да се провери какви заведения можем да посетим – дали предимно барове или ресторанти, както и звездите им. Не е лошо и да се прегледат онлайн менютата им, ако имат такива, за да можем да се ориентираме и за ценовите равнища, смята Руменова.

В случай на нарушение потърпевшите могат да подават сигнали в Министерството на турима и Комисията за защита на потребителите, която е контролен орган по Закона за туризма и подзаконовите нормативни актове към него, посочи специалистът. По думите й нарушенията, за които можем да алармираме, са свързани с невярна информация в офертите и с непредоставяне на част от обещаните услуги, включително и във ваучерите, които се издават за настаняването. Също така и в случаите, при които се отиде на място и се окаже, че гостът не може да бъде настанен, защото нещо не е наред с резервацията му.

При проблем с чистота потърпевшите могат да сигнализират в съответните Регионални здравни инспекции. Руменова отбеляза, че напоследък все по-често семейства с малки деца споделят за лоши хигиенни условия, а това е проблем, който може да възникна при ползването на туристически услуги.

Припомняме, че през декември от „Ние, потребителите“ разпространиха подробна информация как да постъпим при проблем с резервацията. Тук можете да видите трите важни стъпки, които да предприемете преди да тръгнете на път.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments