На фона на предложените нови условия за собствениците на коли: Намаляват продажбите на електрически автомобили в Европа

3
4556
Електрически коли
Снимка от Pixabay

Продажбите на нови електрически автомобили, които са от решаващо значение в борбата с изменението на климата, са намалели в Европа през май. Това обявиха от бранша на 20 юни, отчитайки и една друга тенденция – броят на продадените хибридни превозни средства се е увеличил.

Докато Европейският съюз /ЕС/ планира да забрани продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2035 г., тази на електрически автомобили са забавя от края на 2023 г., главно поради липсата на достъпни модели.

Новите регистрации на „plug-in“ хибриди също са намалели с 14,7% през май, като сега представляват едва 6,5%. От друга страна, пазарният дял на хибридните електрически автомобили е нараснал от една четвърт до почти 30%, докато делът на бензиновите и дизеловите автомобили е спаднал до малко под половината.

На основните европейски пазари продажбите на електрически автомобили са нараснали само във Франция и Белгия. Те са продължили да спадат в автомобилния производител Германия, където стимулите за покупката им бяха премахнати в края на 2023 г.

На този фон в България за обществено обсъждане е качен актуализираният Интегриран национален план „Енергетика и климат“. В него се предлага:

„Отнемане на регистрацията на превозните средства, които не покриват изискванията за гранични стойности на емисии от отработили газове съгласно нормите, утвърдени за съответната им екологична категория, напр. такива с отстранен катализатор или филтър за дизелови частици (потенциална мярка).“

Целта е да се прекрати практиката с премахването на катализатори или филтри за дизелови частици. Ако при задължителния годишен технически преглед бъде установено, че автомобилът не покрива изискванията за емисии, информацията ще бъде подадена към единната система и регистрацията на колата ще бъде автоматично прекратена. Собствениците на такива автомобили ще имат възможност в рамките на 30 дни да възстановят фабричния конвертор или филтър за твърди частици и да преминат повторно ГТП, преди автомобилът да бъде окончателно дерегистриран в КАТ.

ВМРО сезира прокуратурата за скандалното поругаване на трикольора на „София прайд“

Абониране
Известие от
guest

3 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] На фона на предложените нови условия за собствениците … […]

trackback

[…] На фона на предложените нови условия за собствениците … […]

Dragomir
Dragomir
18 дни по-рано

Prestaneye s tazi gluposti,vizye v gurcia starote kolo I togava govorete