МОН предлага по-дълга учебна година и повече ваканции за учениците

0
113
Ученици
Ученици. Снимка: Искра.бг

По-дълга учебна година и по-големи ваканции обсъжда ръководството на Министерството на образованието и науката /МОН/ със социалните партньори. Това съобщи в ефира на „БНТ“ министър Николай Денков.

Идеята е учениците са се връщат в клас между 5-и и 7-и септември и да завършват няколко седмици по-късно. Така те ще разполагат с повече време за пълноценна почивка, по-дълги ваканции и усвояване на учебния материал.

„Започнахме обсъждане със социалните партньори, защото трябва първо с тях, в експертна среда да направим обсъждането. Основната причина е, че нашите ученици в редица випуски учат много по-малко от своите връстници в Европа. Когато се оплакваме, че се препуска през материала, трябва да отчетем, че част от проблема са по-малкото дни, в които децата имат да учат“, коментира министър Денков.

„Втората причина е, че в другите държави има по-регулярни и по-дълги ваканции, в които учениците да си почиват. Това е, което обсъждаме с колегите – как да децата да започват по-рано, да завършват по-късно и да има по-дълги ваканции през годината“, добави той.

Очаква се предложените промени да бъдат формулирани в законопроект след приключване на обсъжданията. Не е изключено те е да влязат в сила още от следващата академична година.

Според просветния министър истинският проблем с онлайн обучението, наложено от COVID пандемията, е не толкова пропуснатият учебен материал, колкото социалната изолация, натрупването на напрежение и агресията.

„Ние работим в тази посока. Новата програма, която стартираме и ще качим за публично обсъждане, включва извънкласни дейности в областта на спорта и изкуствата. Тя е насочена към това децата да бъдат повече време заедно, да се занимават с нещо, което им е интересно, така че да спадне напрежението“, коментира акад. Денков.

По думите му се търси механизъм за превенция на агресията и насърчаването на социализацията в училище. Пуснати са анонимни анкети до директори и ученици за случаите на агресия, с които те се сблъскват и причините, които са довели до това.

„Много се обсъжда дали трябва да има оценки за лошо поведение, но мнението на експертите и психолозите е, че трябва да се търсят положителни стимули, защото слагането на отрицателен етикет върху ученика, често води до обратен резултат. Препоръчва се да се работи много с тези деца, да им се обясни какви са последствията от това, което правят, да се поставят в ролята на жертвите. Истината е, че няма институция, която да се справи сама с този проблем. Тук важна е ролята на родителите, ние трябва да работим с тях, защото без тяхното участие, няма как да успеем“, каза още министърът.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments