МОН актуализира ИТ програмата за големите и малките ученици

0
2534
Информационни технологии
Информационни технологии. Снимка: МОН

Повече часове по компютърно моделиране ще бъдат включен в програмата за малките ученици, докато тези в гимназиите ще наблегнат върху изучаването информационни технологии

Това става ясно от проектите за актуализирани учебни програми, които са публикувани на сайта на Министерството на образованието и науката.

В  III и IV клас ще се организират под формата на комбиниран урок, в който учениците получават нови знания и изпълняват и практически задачи. В проекта за III клас е поставен акцент върху управлението на потребителски профил и умението на учениците да споделят готови проекти в онлайн среда за визуално блоково програмиране.

В област на компетентност “Информация” приоритетно са заложени умения, свързани със запазване на информацията в дигиталните устройства във вид на файлове, които може да се съхраняват в папки. Премахната е като очаквана компетентност „описване на познати геометрични фигури“.

В новата програма за IV клас темите запазват същите основни области на компетентности и цели за учениците. Те ще разглеждат въпроси, свързани с информация, дигитална идентичност, работа във визуална среда, управление на програмируеми устройства и създаване на образователни игри. Отпадат понятията „данни“ и „мерни единици“ за измерване на информацията, които по принцип са заложени в учебните програми по предмета „Компютърно моделиране и информационни технологии“ в прогимназиален етап и е по-удачно да се разглеждат в V или VI клас.

Учениците от VII и X клас ще изучават тема „Програмиране и изкуствен интелект“ в часовете по информационни технологии. Осмокласниците ще развиват умения за създаване на заявка за търсене при взаимодействие с „умни“ агенти, създаване на програмни инструкции на скриптов език, решаване на ясни и добре дефинирани задачи и прилагане на програмни инструкции на скриптов език, решаване на нови, но аналогични и сходни с решавани преди това задачи.

По-големите ученици ще се изправят пред предизвикателството да откриват зависимости в набор от данни с помощта на вградени функции, да задават заявки към средства с изкуствен интелект, както и да работят със сензори в дигиталните устройства и приложения, които генерират големи количества данни, които се използват за трениране на системи с изкуствен интелект.

В VII  клас ще отпаднат заниманията, които са свързани с инсталирането на драйвери на конкретно устройство, познания за графични файлови формати за публикуване в интернет и др. В X клас отпадат дублирани дейности с тези на деветокласниците, като например работа с формуляри и циркулярни писма.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments