„Момо“: поредната заплаха за деца в нета, или как да наплашим родителите

0
513

„Разтревожени родители сигнализират за нова интернет опасност, наречена „Момо“, насочена към малки деца в социалните мрежи.“

Ако това не ви звучи познато, значи не гледате телевизия и въобще не влизате в Интернет, за „БГ мама“ да не говорим. Всъщност първото изречение е копирано от статия на национално издание в България, публикувана късно вечерта на 27 февруари 2019 г.

Предизвикателството се изпраща чрез „Уатсап“ (WhatsApp) или в рекламите в „Ютюб“ (Youtube) и „Ютюб кидс“ (Youtube Kids).

„Момо“ започва с анонимен човек, който се крие зад зловеща снимка или кукла. Тя насърчава децата да добавят контакт в услугата за съобщения WhatsApp, след което ги преследва с яростни образи и предизвикателства, насърчава ги да се самонараняват и дори да отнемат живота си.

Ако бъде прието съобщението, децата започват да получават множество изображения на насилие, като биват заплашени, че ако не сложат сами край на живота си, ще бъдат обладани.

Колкото и ужасяващо да звучи това, истината е че броят на деца, които са се наранили, е изключително нисък, и в нито един от тези случаи играта не е сочена за директна причина.

Образът на „Момо“ представлява фигура на кукла с изпъкнали очи и страховита усмивка, имитираща известна картина на японски художник, за която световните медии пишат, че няма общо с играта.

За пръв път „Момо“ се появява през лятото на 2018 г., а в последните месеци и български потребители (да се чете – понаплашени родители) коментират приложението.

Според полицията в Северна Ирландия приложението се използва от хакери за събиране на информация. Органите на реда съветват родителите да знаят до какво имат достъп децата им в интернет, да им обяснят колко е важно да не дават лична информация на непознати и че никой няма право да ги накара да правят нещо, което не искат.

И докато всичко това е вярно, статията на Би Би Си е доста бедна откъм детайли и количеството споделена информация изглежда доста ниско.

Анди Фипън, професор по социална отговорност в интернет в Университета в Плимут, разказва пред „Форбс“: „Нещата като „Момо“ стават социални медийни бури, защото хората са толкова склонни да споделят. Но проверете източниците и доказателствата скоро ще изчезнат. Това е вирусно съдържание в края на краищата, споделянето само добавя гориво към огъня и създава неоснователна истерия. Не вярвайте на всичко, което четете онлайн.“

Повече за „опасността“ може да научите във видеото.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments