Министърът на авиацията в Пакистан: Близо един от трима пилоти има фалшив лиценз

0
128
Пилотска самолетна кабина.
Снимка: Пиксабей

Повече от 30% от цивилните пилоти в Пакистан имат фалшиви лицензи и не са квалифицирани да летят, разкри министърът на авиацията на страната в сряда, цитиран от “CNN”. В обръщение към Пакистанското национално събрание Гулам Сарвар Хан заяви, че 262 пилоти в страната “не са издържали сами изпита” и са платили на някой друг да го положи от тяхно име.

“Те нямат опит в летенето”, подчерта той.

“Пакистан има 860 активни пилоти, обслужващи своите вътрешни авиокомпании – включително флагмана на страната Pakistan International Airlines (PIA) – както и редица чуждестранни превозвачи”, заяви Хан.

PIA коментира проблема за всички свои пилоти, които притежават фалшиви лицензи, почти веднага.

“PIA признава, че фалшивите лицензи не са само проблем с нашата авиокомпания, а се разпространяват в цялата пакистанска авиация”, заяви говорителят Абдула Хан и добави, че някои от фалшивите пилоти летят и за чуждестранни превозвачи.

Резултатите от разследването бяха обявени в сряда като част от предварителния доклад за самолетна катастрофа, при която загинаха 97 души в южния град Карачи на 22 май. Самолетът на PIA катастрофира след излитане от Лахор, при което загинаха всички, освен двама от пътниците и екипажа на борда. Хан не уточни дали двамата пилоти в полет PK 8303 притежават фалшиви лицензи. Според доклада, пилотите си говорят за коронавируса и многократно пренебрегват предупрежденията на диспечерите на въздушното движение, преди самолетът да слезе в жилищен район близо до летището.

“Пилотите обсъждаха коронавируса през целия полет. Те не бяха съсредоточени. Говореха за заразата и за това как са засегнати техните семейства”, каза Хан и добави, че пилотите са “свръхуверени”.

Според Хан пилотите са били предупредени три пъти от диспечерите на въздушното движение, че самолетът е твърде високо и те не трябва да се опитват да кацат, “но капитанът не е обърнал внимание на тези инструкции”Пилотите продължават да се опитват да кацнат – без да спускат съоръженията за кацане.

“Самолетът е докоснал повърхността на пистата със своите двигатели”, се казва в доклада. В резултат на това двигателите се допират и започват да се трият в пистата, причинявайки искри и непоправими щети. Пилотите издърпват самолета обратно във въздуха, но повредените двигатели дават проблем и докарват до катастрофа на самолета, твърди още докладът.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments