Министър Вълчев: Студентите да участват в разговора за бъдещето на висшето образование

0
80
Министър на образованието и науката Красимир Вълчев
Снимка: Министерство на образованието и науката

„Предизвикателството пред днешните студенти е да бъдат студенти през целия живот, следващите поколения ще трябва да учат много повече заради динамиката в развитието, навлизането на изкуствения интелект и новите технологии.“

Това коментира просветният министър Красимир Вълчев пред участниците в срещата на борда на Европейския студентски съюз, която се провежда в София.

Министър Вълчев прогнозира, че все по-малка част от младите ще работят 40 години на една и съща позиция и голяма част от професиите ще се променят, а това изменя и ролята на висшето образование – „трябва да се инвестира в много повече от висшите училища в подготовка на повече умения и компетентности у студентите, за да могат при развитието на технологиите лесно да се преквалифицират.“

Студентите трябва да участват в разговора за бъдещето на висшето образование, който е дискусия за бъдещето на обществото, смята министър Вълчев. По думите му все повече ще сме свързани в европейското образователно пространство и препоръча висшите училища да се включат в европейски университетски мрежи. За нас е изключително полезно да си партнираме с европейските структури, подчерта той и припомни, че тази идея започна по време на Българското председателство на Съвета на ЕС. Тогава бе предложено и удвояване на средствата за европейската програма „Еразъм+“, която според него в най-голяма степен помага за обмяната на добри практики между студентите и висшите училища, за насърчаване на ценностите на европейското гражданство, толерантността и взаимното уважение на културите.

Министър Вълчев специално отбеляза доброто партньорство в България между МОН, националното представителство на студентските съвети и Съвета на ректорите у нас. По думите му заедно с тях се работи за провокиране на промяна на учебните програми във висшите училища.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments