Министър Шишков: Не трябва да е новина пускането на движението в тунел „Витиня“, а че са готови всички магистрали

0
27
арх. Иван Шишков
арх. Иван Шишков. Снимка: Искра.бг

Регионалният министър арх. Иван Шишков не смята, че пускането на движението в тунел „Витиня“ трябва да е новина, а такава трябва да бъде, че са готови всички магистрали у нас. Според него хората трябва да започнат да се придвижват по нормален начин.

„Държах ремонтът на тунела да бъде завършен преди празниците, за да пътуват хората нормално поне в тази част и да няма тапи, да се движат без проблеми.“, изтъкна министърът в ефира на „Bulgaria ON AIR“ във връзка със приключилия ремонт на тунел „Витиня“ на АМ „Хемус“.

„Смених ръководството на „Автомагистрали“ и бях поставил за цел ремонтът да приключи преди зимата, защото беше от изключително значение, хората изстрадаха страшно много време.“, обясни още министърът и допълни, че в участъка ще бъде пуснат трафикът и за тежкотоварните автомобили, което е добре за бизнеса. Той е категоричен, че така трябва да се работи в България – когато се прави ремонт той трябва да е планиран и с ясен краен срок за завършване.

Сред най-сериозните проблеми в страната е, че не са изградени повече от половината магистрали, от които имаме нужда, изтъкна министърът. Причините за това според него са няколко: няма планове за половината от магистралите, част от проектите са в изключително ранна фаза – без трасета, без ОВОС.

„Голямо говорене и малко проектиране.“, обобщи Шишков. Другият проблем е начинът, по който се финансира строителството на магистралите.

„За да построим всички необходими магистрали ще ни трябват около 20 млрд. лв.“, каза министърът и отново призова политиците да помислят, кои аутобани може да бъдат построени от държавата и кои – да бъдат отдадени на концесия.

„Вината за липсата на магистрали е на политиците. Но и не можем да похарчим всички пари за аутобани, а искаме да живеем нормално. Затова трябва да се промени планирането и да се помисли за финансирането – частично от държавата, частично на концесия.“, смята Шишков.

„Успяхме да придвижим напред строителството и на магистралата Русе-Маказа.“, информира регионалният министър и изрази надежда в средата на следващата година да стартира изграждането на два участъка от нея и да се възложи проектирането на цялото магистрално трасе до Маказа.

„Следващата година имам идея да възложим за проектиране всички тези магистрали, за които си говорим, че ги няма.“, заяви министърът.

До края на януари трябва да бъде приключен анализът на мерките за доизграждането и на АМ „Струма“, стана ясно от думите му, като се очаква да има ясна стратегия до май месец следващата година и да има разрешително за строеж на определен участък.

За девети лот на магистрала „Хемус“ вече е намерено решение, в най-скоро време ще се одобри Подробния устройствен план. Решени са проблемите и с лотове седем и осем, които също до няколко месеца ще имат одобрени ПУП-ове, отчете Шишков. Той съобщи, че и обходът на Бургас е почти готов и ще бъде пусната временна организация на движението по празниците, за да се улесни трафикът. Проблем обаче се оказват кражбите на осветителните тела по трасето. Строителите не смеят да сложат лампи, докато не бъдат включени в електрическата мрежа, за да не ги откраднат.

Добра новина има и за хората, желаещи да санират жилищата си, стана ясно от думите на регионалния министър. МРРБ официално отвори процедурата за кандидатстване за енергийно обновяване на жилищния фонд – първи етап. На сайта на ведомството са публикувани Насоките за кандидатстване по процедура, а общият размер на средствата е 1 129 881 600 лева с ДДС.

Проблемите във ВиК мрежата стават много големи, алармира още министър Шишков. По думите му канализационната мрежа у нас не е в по-добро състояние от това на пътищата, и е категоричен, че трябва да има държавна политика и държавата трябва да инвестира във ВиК мрежата.

„Ако ВиК дружествата ремонтират канализационната мрежа със собствени средства, цената на водата ще стане непоносима за хората.“ предупреди министърът.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments