Министър Шишков: Магистралите ни се разпадат на седмата година, два участъка от АМ „Тракия“ са за основен ремонт

0
88
арх. Иван Шишков
арх. Иван Шишков. Снимка: Искра.бг

Строителството на концесия ще ни гарантира по-бързо и качествено изграждане на магистралите. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков при участието си в сутрешния блок на „Евронюз България“.

Според него страната ни има спешна нужда от проектирането и изграждането на над 1000 км магистрали, което би довело до намаляване на броя на катастрофите. Той допълни,  че вариантът със строителство на концесия е най-изгоден, тъй като гарантира по-качествено изграждане на пътищата. Арх. Шишков припомни, че в момента се налага да се прави основен ремонт на магистрали, които буквално се разпадат на седмата година след строителството. 

„Предлагам нещо, което в Западна Европа и в света работи по този начин, но като че ли ние не искаме да строим така, както строят в другата част на Европа“, коментира още арх. Шишков.

Той посочи, че ако част от пътищата се изградят на концесия, ще е в полза на всички, които ги ползват – например, ако се реализира тунелът под Петрохан, пътят ще се съкрати със 70 км, а шофьорите ще се движат по по-качествено трасе.

Министър Шишков увери, че се прави пълен анализ на състоянието на магистралите, за да се знае какво е качеството им и какви бъдещи проблеми да се очакват. Направените до момента проверки са показали такива по всички големи инфраструктурни обекти.

„Виждате какъв е мащабът на тази строителна бутафория. Със сигурност държавата е имала вина за това, защото не е контролирала процеса. Ако имаше проблеми на едно място, а на друго място нямаше – щяхме да кажем, че вината е на строителя. За съжаление проблемът е в начина, по който е организиран целия строителен процес“, посочи Иван Шишков.

От думите на министъра стана ясно още, че ще се наложи основен ремонт на два лота от АМ „Тракия“ в участъците от Стара Загора до Нова Загора и от Нова Загора до Ямбол. В момента текат проверки, при които се взимат ядки от няколко места на пътя и проби от земната основа. При проверката на АМ „Хемус“ диапазонът в дебелината на асфалта е бил от 18 см в едната ядка до 21 см в другата, при заложено по проект 28 см. Установено е и влагането на голямо количество шлака в земната основа, която е заменила задължителните инертни материали.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments